فروش گازوییل به دو شیوه فروش در باک و مستقیم

۲۰م آذر ،

جلیل سالاری- مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران خبر داد:

فروش گازوییل به دو شیوه فروش در باک و مستقیم

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران اعلام کرد که گازوییل ۸هزار و ۴۰۰ تومانی در ترکیه مصرف این فرآورده را در مرزهای غربی کشور افزایش داد.

به گزارش «عصرخودرو»، جلیل سالاری با اشاره به این که گازوییل به دو شیوه فروش در باک و فروش مستقیم عرضه می‌شود گفت: در مرزهای مختلف، به ویژه مرزهای غربی که اختلاف قیمت فرآورده بسیار بالاست به طوری که گازوییل حدود لیتری ۸ هزار و ۴۰۰ تومان در ترکیه عرضه می‌شود، میزان فروش هم بالاتر است؛ بنابراین بخشی از قیمت پایه را شناور تعیین کرده ایم تا با فروش های مرزی در کشورهای همجوار هماهنگ شود.
مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران از فروش ماهانه حدود ۶ میلیون لیتر گازوییل در مبادی مرزی کشور خبر داد و گفت:از ابتدای امسال تا پایان مهر در مجموع ۴۵ میلیون و ۱۱۷ هزار لیتر گازوییل به خودروهای دیزلی در حال تردد از مرزها فروخته شده است. بر این اساس به طور میانگین مصرف روزانه از ابتدای سال جاری تا پایان مهر ۲۱۴ هزار لیتر بوده که متوسط مهر ماه به روزانه ۱۷۰ هزار لیتر رسیده است.
سالاری همچنین دربارهٔ فروش بنزین در جایگاه های مرزی کشور گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان مهر ماه در مجموع ۲ میلیون و ۳۱۷ هزار لیتر بنزین در جایگاه های مرزی کشور فروخته شده که این میزان به طور متوسط روزانه ۱۱ هزار لیتر بوده است.
به گفته وی متوسط فروش روزانه بنزین مهرماه سال جاری در جایگاه های مرزی به خودروهای عبوری ۸ هزار و ۵۰۰ لیتر بوده است.
میانگین قیمت فروش گازوییل در نواحی مرزی حدود ۲ هزار و ۷۰۰ تومان
مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران با اشاره به قاچاق فرآورده گازوییل در نواحی مرزی کشور گفت: میانگین قیمت فروش گازوییل در نواحی مرزی حدود ۲ هزار و ۷۰۰ تومان و این در حالی است که قیمت این فرآورده در داخل کشور ۱۵۰ تومان است؛ بنابراین این فرآورده در بعضی نقاط تحت عنوان مشتقات ترکیب شده و منتقل می گردد.
سالاری دربارهٔ نظارت بر عرضه فرآورده در مبادی مرزی کشور با اشاره به این که در این نقاط سازمان های مختلفی از جمله گمرک، اداره استاندارد، نیروی انتظامی اقدام به کنترل عرضه خارج از شبکه فرآورده می کنند، گفت: فرآورده ای که شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران عرضه می کند، در مبادی ورودی پلمب شده و در مبادی خروجی تخلیه می گردد و بر اساس گواهی کنترل کیفیت فرآورده تحویل می گردد.
وی دربارهٔ نحوه عرضه خارج از شبکه گازوییل در کشور گفت: فرآورده های بی نام که به اسم مشتقات منتقل می گردد، نیازمند آنالیز است که در آن باید منشا تحویلی و شرکت تولید کننده آن مشخص شود و اداره استاندارد نیز باید این محصولات را تایید کند.
سالاری تاکید کرد: شرکت پخش فرآورده های نفتی ایران همکاری لازم را با مرزبانی، اداره استاندارد کالا و دیگر نهادهای مسئول در این زمینه به عمل آورده و ناظران این شرکت به طور مداوم به این نقاط سرکشی می کنند.
وی افزود: محصولات، نمونه ها و مجموعه مکشوفات به طور مستمر به وسیله اداره استاندارد کالا نمونه برداری و آنالیز می گردد و اگر در ترکیب محصولات، فرآورده یارانه ای باشد، به سیستم قضایی ارجاع و دوباره به مجموعه عودت داده می گردد.

دوشنبه ۲۰ آذر   ۱۲:۱۶

منبع:عصرخودرو
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.