فریب دختران دم‌بخت توسط مهندس قلابی!

۲۸م دیماه ،

مردی که با معرفی خود به عنوان مهندس راه‌سازی و مسئول خرید ادارات و سازمان‌های مختلف شهر مشهد با ارائه چک‌های بی محل از مغازه‌داران و کشاورزان کلاهبرداری می کرد، از سوی پلیس دستگیر شد.

ممتازنیوز:مردی که با معرفی خود به عنوان مهندس راه‌سازی و مسئول خرید ادارات و سازمان‌های مختلف شهر مشهد با ارائه چک‌های بی‌محل از مغازه‌داران و کشاورزان کلاهبرداری می‌کرد، از سوی پلیس دستگیر شد.متهم، دختران دم‌بخت را هم به بهانه ازدواج فریب می‌داده و با گرفتن چک‌های بدون امضا از آنها متواری می‌شده است.

سرهنگ بیدمشکی، رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی از دستگیری یک کلاهبردار هزار چهره خبرداد و گفت: رسیدگی به این پرونده هنگامی در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت که مردی با حضور در این مرکز علیه فردی به اتهام کلاهبرداری میلیونی شکایت کرد.

در تحقیق از شاکی که صاحب یک فرش‌فروشی است، معلوم شد مردی با معرفی خود به عنوان مهندس راه‌سازی چند بار به مغازه وی مراجعه و پس از جلب اعتمادش، هشت تخته فرش خریده و در ازای مبلغ آن یک فقره چک شش میلیون تومانی پرداخت کرده است.

بیدمشکی افزود: در ادامه مشخص شد، شاکی هنگام نقد کردن چک، متوجه بلامحل بودن آن شده است.

متهم، کارمند شرکت واهی بود

وی تصریح کرد: در پی این شکایت تحقیقات پلیس برای دستگیری مرد کلاهبردار آغاز و مشخص شد شرکتی که متهم خود را کارمند آنجا معرفی می‌کرده، وجود ندارد.

رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی افزود: در حالی که تحقیقات برای دستگیری این مرد شیاد آغاز شده بود، چند روز بعد مرد کشاورزی با حضور در مرکز پلیس، علیه مرد کارمندی به اتهام کلاهبرداری شکایت کرد.

مرد کشاورز نقره‌داغ شد

بیدمشکی خاطرنشان کرد شاکی به پلیس گفت مردی که خود را مسئول خرید یکی از اداره‌های دولتی معرفی می‌کرده، در قبال خرید شش تن پیاز به او چک بانکی بلامحل داده که وی در مراجعه به محل کار مرد شیاد متوجه شده او کارمند آنجا نبوده و کلاهبردار است که در ادامه با اطلاعات به دست آمده از این دو شاکی و چهره‌نگاری رایانه‌ای از متهمان فراری معلوم شد، تصاویر متعلق به یک نفر بوده و او در هر دو کلاهبرداری نقش داشته است.

وی یادآور شد: در ادامه اشخاص دیگری هم با حضور در مرکز پلیس، شکایت‌های مشابهی علیه همین کلاهبردار فراری ارائه کردند و جستجوها ادامه یافت تا سرانجام چند روز پیش ماموران انتظامی مخفیگاه مرد هزار چهره را در یکی از محله‌های جنوبی مشهد شناسایی و او را دستگیر کردند.

متهم با انتقال به پلیس آگاهی با معرفی خود به نام محمدرضا (سی و شش ساله)، به کلاهبرداری از مردم اعتراف کرد.

اعتراف به فریب دختران دم‌بخت

متهم با اشاره به نحوه کلاهبرداری‌های میلیونی‌اش گفت چندی پیش در پی آشنایی با چند دختر جوان و جلب اعتمادشان به بهانه ازدواج، فریبشان دادم و با دریافت مدارکشان برای این اشخاص از بانک دسته چک گرفته و در ادامه چند چک‌ بدون امضا از آنها گرفتم و بی‌آن‌که به خواستگاری‌شان بروم، متواری شدم.

کلاهبرداری با چک‌های دزدی

در مرحله بعدی تحقیقات مشخص شد، متهم با چک‌هایی که از دختران جوان گرفته به سراغ مغازه‌داران و کشاورزان ‌رفته و با معرفی خود به عنوان مهندس و مسئول خرید شرکت‌ها و اداره‌های معتبر و در ازای خرید لوازم، چک‌های بلامحل پرداخت کرده و متواری شده است.

متهم با اعتراف به کلاهبرداری حدود ۱۱۲ میلیون تومان از مغازه‌داران و کشاورزان مشهدی، با قرار قانونی روانه زندان شد. تحقیقات تکمیلی از متهم برای مشخص شدن دیگر جرائم وی ادامه دارد.

منبع: جام جم


..
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.