فرکی: همه دنیا ازداربی‌ها لذت می‌برند جز ایران

۳۰م دیماه ،

حسین فرکی با انتقاد از کیفیت پایین داربی ۷۶ پایتخت گفت: در همه جای دنیا داربی‌هایی هست که همه از آنها لذت می‌برند. کمتر داربی در دنیا هست که مساوی تمام شود چون هدف همه از انجام داربی‌ها لذت بردن از فوتبال است و قشنگی فوتبال به برد و باخت آن است. متاسفانه فوتبال ما با همه جای دنیا فرق می‌کند. در داربی سنتی فوتبال ما تا دلتان بخواهد هیجان کاذب، شلوغ کاری، جنجال، سر و صدا و حاشیه وجود دارد و همه این‌ها هم برای هیچ است. نتیجه‌ این می‌شود که مردم عصبانی می‌شوند و در طول ۹۰ دقیقه بازی ۱۸۰ درجه تغییر موضع می‌دهند و همه چیز و همه کس را زیر سوال می‌برند.

به گزارش فارس ، فرکی افزود: یک هفته‌ قبل داربی چه فضایی در کشور شکل گرفت؟ مدیران و مسئولان دو باشگاه هم قبل از بازی آغاز می‌کنند به پخش کردن حرف‌هایی که نه تنها به دو تیم کمک نمی‌کند، بلکه فضایی را ایجاد می‌کند که بازیکنان زیر فشار قرار بگیرند. ترس از باخت، حاشیه، استرس و این که ممکن است نتیجه‌ فاجعه بار باشد، زیبایی‌های بازی را از بین می‌برد. آنچه ما در بازی دیروز دیدیم بیشتر به یک نمایش شبیه بود که هیچ سودی هم برای کسی نداشت.

مربی اسبق تیم ملی فوتبال دربارهٔ این تیم هم گفت: این که گفته می‌شود عملکرد ضعیف تیم ملی به پرسپولیس مربوط است را قبول ندارم چون فوتبال ما در پرسپولیس خلاصه نمی‌شود. در بازی‌های ملی آنچه بیش از هر چیز مهم است عملکرد بازیکنان ملی‌پوش است. با تمام احترامی که برای ملی‌پوشان قائلم فکر می‌کنم که خودشان هم می دانند که آن طور که باید و شاید عملکرد خوبی نداشته‌اند. مردم انتظار دارند که ملی‌پوشان در تیم ملی عملکرد بهتری از خود ارائه کنند و در کنار آن مهم است که بین بازیکنان رفاقت، دوستی و همدلی وجود داشته باشد.

فرکی ادامه داد: فوتبال ملی ما از دو جنبه دارای ایراد است؛ اول این که ملی‌پوشان کیفیت خوبی نداشته‌اند و دوم این که متاسفانه ارتباط صمیمی و دوستانه‌ای که در قبل در تیم ملی بود دیگر وجود ندارد. همین اواخر رفتن رحمتی به آن صورت از تیم ملی حکایت از این دارد که در تیم ملی اتفاقی افتاده یا در حال رخ دادن است. مردم حق دارند که از وضعیت موجود نگران باشند و فضای تیم ملی مناسب نیست.

سرمربی تیم فوتبال فولاد که در ترکیب تیمش از بازیکنان جوان زیادی بهره می‌برد دربارهٔ لزوم توجه کارلوس کی‌روش به پدیده‌های لیگ هم، اظهار کرد: فکر می‌کنم اکنون دیگر دیر شده که کی‌روش بخواهد جوانتر‌ها را به تیم ملی دعوت کند. آن طور که می‌دانم تفکر کی‌روش از روز اول این بوده که ترکیب جوان شده‌ای از تیم ملی را در رقابت‌ها شرکت دهد تا در جام جهانی تیم ملی جوانی داشته باشیم، اما فشارهایی که روی او بود سبب شد که نتواند به اعتقادش عمل کند. اکنون او هم به سراغ کسانی رفته که در چند سال اخیر در تیم ملی بودند. اکنون اگر بازیکنان جوان به تیم ملی بروند هم نمی‌توانند کمکی به کی‌روش و تیم ملی کنند چون زمانی برای هماهنگ شدن آنها نیست.

وی افزود: اگر تیم ملی به جام جهانی صعود کند، آن وقت دعوت از جوان‌ترها می‌تواند کمک خوبی به تیم ملی کند. به این دلیل، کی‌روش باید توجه ویژه‌ای به بازیکنان جوان داشته باشد.

فرکی دربارهٔ وضعیت تیم فولاد در آستانه دیدار با پرسپولیس به ایسنا گفت: شرایط خوبی را دنبال می‌کنیم و به ویژه در چند بازی قبل با وجود نداشتن پنج بازیکن اصلی‌مان خیلی خوب کار کردیم. برابر مس و راه‌آهن بازیکنان جایگزین ما خیلی خوب بودند. فضایی که در تیم ما وجود دارد حاصل پنج فاکتور سلامت، صداقت، رفاقت، رقابت و دیانت بازیکنان بوده است. امیدوارم در بازی پیش‌رو با پرسپولیس هم شرایط خوبی را دنبال کنیم. نتیجه‌ هم هر چه شود تسلیم هستیم.


Varzesh3.com | ورزش ۳
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.