فستیوال سن سباستین با حضور یک فیلم ایرانی گشایش یافت

به گزارش ایرنا، این دوره از جشنواره سینمایی سن سباستین به مدت یک هفته تا ۲۹ سپتامبر ادامه دارد و ۱۸ فیلم در بخش رسمی آن برای کسب جایزه صدف طلایی رقابت می کنند.

فیلم ایرانی ˈپرویزˈ ساخته ˈمجید برزگرˈ در بخش ˈکارگردانان جدیدˈ این فستیوال طی روزهای ۲۶ تا ۲۸ سپتامبر در سه سینمای سن سباستین به نمایش در خواهد آمد.

این فیلم حکایت مردی ۵۰ ساله است که همواره در خانه پدری اش زندگی کرده و به انجام امور خانه و رسیدگی به همسایگان مشغول بوده است اما زندگی آرام او با تصمیم پدر برای ازدواج مجدد بهم می ریزد.

بر اساس اعلام ستاد خبری جشنواره سن سباستین، برزگر کارگردان فیلم، ۳۹ ساله و متولد همدان است و پیش از این سه فیلم کوتاه و یک فیلم بلند به نام ˈفصل بارانهای موسمیˈ را ساخته است.

مدت فیلم ˈپرویزˈ دومین ساخته بلند سینمایی او ۱۰۵ دقیقه اعلام شده است.

شصتمین دوره فستیوال فیلم سن سباستین امشب در مراسم گشایش خود که صدها تن از سینماگران و علاقه مندان به آن از سراسر جهان حضور داشتند، کارنامه شصت ساله خود را مرور کرد.

این فستیوال امسال قصد دارد جایزه ˈدونوستیˈ خود را نیز به بازیگران بنامی از جمله داستین هافمن ، تامی لی جانس ، جان تراوولتا ، اوان مک گرگور و کارگردانی همچون اولیور استون اهدا کند.

فیلم های ایرانی در دوره های گذشته این جشنواره، چند جایزه کسب کرده اند.

اروپام **۱۲۳۴** ۱۵۵۱**۱۹۱۷

انتهای پیام /*


www.irna.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.