فهرست العراقیه مالکی را مسوول کشتارهای فلوجه دانست

۳۰م دیماه ،

2-468.jpg

فهرست العراقیه با اعلام اینکه نخست وزیر عراق مسوول کامل کشتارهای شهر فلوجه است، تاکید کرد: تا زمانی که جایگزینی برای مالکی پیدا نشود مذاکره نمی‌کنیم.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی اینترنتی النشره، فهرست العراقیه که رهبری آن را ایاد علاوی بر عهده دارد با صدور بیانیه‌ای نوری مالکی، نخست وزیر عراق را مسوول کامل خون‌های ریخته شده در درگیری‌های شهر الفلوجه دانست!

فهرست العراقیه همچنین با تاکید بر اینکه مذاکره با مالکی بی‌فایده است، اعلام کرد: در صورتی که جایگزینی برای مالکی پیدا نشود که به خون مردم عراق احترام گذاشته و وحدت و ثبات و امنیت عراق را حفظ کند وارد مذاکره نمی‌شویم.

فهرست العراقیه در بیانیه خود حوادث روز جمعه در شهر فلوجه که به کشته و زخمی شدن شماری از شهروندان عراقی انجامید به شدت محکوم و تاکید کرد: ما با مذاکره تا زمانی که جایگزینی برای مالکی پیدا نشود مخالفیم چرا که به عقیده ما وجود مالکی خطری بزرگ برای وحدت و ثبات عراق است.

اعضای فهرست العراقیه در ادامه بیانیه خود خواهان خروج نیروهای ارتش و پلیس مرکزی از شهر فلوجه و جایگزینی آن با نیروهای پلیس محلی شدند.

همچنین فهرست العراقیه از مراجع دینی و احزاب سیاسی عراق خواست از خواسته‌های مردم برای یافتن جایگزینی برای مالکی حمایت کنند.

در بیانیه مذکور تظاهرکنندگان عراقی به خویشتن‌داری و حفاظت از مسالمت آمیز بودن تظاهرات‌شان فراخوانده شدند.

فهرست العراقیه در پایان خواهان تشکیل فوری کمیته‌ای پارلمانی برای مجازات عاملان حمله به تظاهرکنندگان عراقی شد.

پیشتر در درگیری‌های شهر فلوجه هفت تن کشته و بیش از ۴۰ تن زخمی شدند.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.