فوتسال دچار اشتباه نشد

جام جم آنلاین: برای رشته‌ای که همیشه قهرمانی در آسیا برایش از خوردن یک لیوان آب هم راحت‌تر بوده است، باختن و تبدیل قهرمانی به عنوان سوم، شکستی سنگین و بزرگ محسوب می‌شود.

این درست همان اتفاقی بود که در رقابت‌های اخیر قهرمانی آسیا در دبی برای تیم ملی فوتسال ما رخ داد و این تیم با هدایت علی صانعی مربی جوان خود نتوانست پیروزی‌های هر ساله خود را تکرار کند و با شکست از تایلند، خاطره‌ای تلخ برای کشورمان به ارمغان آورد.

با وجود این، به فاصله نسبتا کوتاهی تا شروع رقابت‌های جام‌جهانی فوتسال در تایلند، علی صانعی در پست خودابقا شد تا هدایتگر این تیم در آن جام‌ مهم باشد.

حالا بوضوح مشخص شده است از دست دادن حسین شمس ـ که توانست به عنوان برترین مربی فوتسال دنیا، تیم ملی ایران را به جمع قدرت‌های برتر جهانی این رشته برساندـ اشتباهی کاملا واضح و راهبردی بوده است، ولی نکته جالب توجه این است که مسئولان فوتسال حاضر نشدند اشتباه انتصاب صانعی به جای حسین شمس را با اشتباه بزرگ‌تر برکناری صانعی به فاصله‌ای کوتاه تا جام‌جهانی، جبران کنند که البته در این خصوص، گفته شده است مسوولان با خود حسین شمس نیز مشورت کرده و بعد تصمیم به ابقای سرمربی تیم ملی گرفته‌اند.

به هر حال، صانعی که سال‌ها دستیار شمس در تیم ملی بوده است، خود از بازیکنان پرتجربه سال‌های پیشین این رشته به شمار می‌رود که دارای تحصیلات در رشته تربیت بدنی نیز هست و افزون بر آن، ماه‌ها سرمربی تیم ملی بوده و اکنون با کسب تجربه‌هایی تلخ و شیرین، از آشناترین افراد به ریز مسائل تیم ماست و به همین دلیل، در مقطع کنونی گزینه‌ای مناسب‌تر نسبت به هر مربی جدید دیگری محسوب می‌شود.

کنار زدن ژوراندینوی برزیلی (دستیار صانعی) از کادر فنی نیز، دست وی را برای همکاری با دستیاری هماهنگ‌تر باز گذاشته است.

به هر حال، امیدواریم تیم ملی فوتسال ایران که در جام‌جهانی گذشته با کسب نتایجی درخشان و فراتر از انتظار همگان، شگفتی‌ساز بزرگ این رشته در جهان شده بود، در این دوره نیز با هوشیاری کامل و پرهیز از اشتباه‌های بازی با تایلند در دبی، بتواند مقام هدف‌گذاری شده طی سال‌های اخیر یعنی بالا رفتن از سکوی جام‌جهانی را با موفقیت به دست آورد.

مجید عباسقلی – جام‌جم


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.