فیلم آموزشی خوب همچون معلم خوب است

۵شنبه ۱۱م آبان ۹۱ iبه نقل از باشگاه خبر نگاران جوان در پورتال خبری ممتاز نیوز انتشار یافته است،

همانقدر که یک معلم خوب در بحث آموزش موفق است و دانش آموز را iبه یادگیری علاقه مند می نماید،یک فیلم آموزشی نیز می تواند iبه زبان سینما این موفقیت را کسب کندبه شرط آنکه فیلمساز درخور جایگاه وشان تعلیم باشد.

به گزارش تفسیری باشگاه خبرنگاران و iبه نقل از ستاد خبری چهل و دومین جشنواره بین المللی فیلم رشد، «علی معلم»؛ تهیه نماینده سینمای ایران در تعریف فیلم آموزشی و رشد بیان نمود: فیلم آموزشی با هدف آموزش هر موضوعی در هر بابی برای گروه خاص، برنامه ریزی و ساخته می گردد که توان این را دارد پیام اصلی خود را iبه مخاطب مورد نظر انتقال دهد.
تهیه نماینده فیلم سینمایی «آل» گفت: در سینمای ایران نیز فیلم هایی داریم که iبه قصد آموزش در شاخه های علمی، جغرافیایی، تحصیلی و… و iبه شیوه های مختلف ساخته شده اند اما اینکه در زمینه آموزش و رشد چقدر قوی هستیم، جای بحث دارد.
سردبیر و مدیرمسئول ماهنامه «دنیای تصویر» ادامه داد: بزرگترین ضعف فیلم های آموزشی ما  در میزان تحقیق و پژوهش، مخاطب یابی و مدل بیان نمودن موضوع و هدف اصلی است. همچنین در عملیاتی که برای ساختار فیلم لازم داریم، با کمبود دانش مواجه هستیم.
تهیه نماینده فیلم سینمایی «گاوخونی»، فیلم آموزشی و رشد را iبه یک معلم خوب توصیف نمود و گفت: همان قدر که یک معلم خوب در بحث آموزش موفق است و دانش آموز را iبه یادگیری علاقه مند می نماید، یک فیلم آموزشی نیز می تواند iبه زبان سینما این موفقیت را کسب کند iبه شرط آنکه فیلمساز درخور جایگاه و شان تعلیم باشد.
معلم با اشاره iبه جشنواره فیلم رشد iبه عنوان قدیمی ترین جشنواره سینمایی در حوزه آموزش، بیان نمود: iبه نظر من این جشنواره که سال ها از برپایی آن قبل است، نتوانسته تاثیر واقعی خود را ایجاد کند و این موضوع iبه این بر می گردد که مفهوم آموزش از راه تصویر در ایران جانیفتاده است در حالی که بخش مهمی از آموزش در جهان از همین روش انجام می گیرد.
این منتقد و کارشناس سینما کم کاری متولیان حوزه فیلم های آموزشی را در نحوه توزیع و رساندن آثار iبه مخاطبان دانست و در این باره توضیح داد: مدارس ما متکی iبه کمک آموزش از راه تصویر نمی باشد که این موضوع و همچنین کاربردی شدن این گونه فیلم ها iبه سازمان متولی بر می گردد. از این رو، سازمان آموزش و پرورش با توجه iبه اینکه جمعیت بسیاری از قشر کودک و نوجوان را زیر پوشش دارد، باید شکل برخورد صحیح با این نوع سینما را تعیین و در توزیع آثار آن حمایت های خود را اعمال کند تا iبه نتیجه مطلوب در بحث آموزش و رشد دست یابیم./ی۲


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.