فیلم جنجالی ˝پادشاه شن‌ها˝ به سینما فلسطین می‌رود

گردآوری توسط گروه فرهنگ و هنر ممتازنیوز

فیلم سینمایی ˝پادشاه شن‌ها˝ به کارگردانی نجدت انزور فردا در دومین روز سیزدهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت در سینما فلسطین به نمایش در می‌آید.

به گزارش ممتاز، فیلم سینمایی “پادشاه شن‌ها” روز سه‌شنبه اول مهرماه ساعت ۲۲: ۱۵ در بخش ایران هراسی و اسلام هراسی جشنواره اکران می‌شود. این فیلم محصول کشور انگلستان است.

“پادشاه شن‌ها” فیلمی است به کارگردانی نجدت اسماعیل انزور کارگردان شناخته شده سینمای عرب  که دو هنرپیشه ایتالیایی به ترتیب نقش‌های جوانی و پیری عبدالعزیز را بازی کرده‌اند. این فیلم با یک دید انتقادی، تاریخ به وجود آمدن دولت آل سعود در سرزمین نجد و حجاز را حکایت می‌کند.

ساخته شدن این فیلم جنجال بسیاری در دنیای عرب به راه انداخت. نمایش “پادشاه شن‌‌ها” در سوریه، با اعتراض صریح شاهزاده طلال بن عبدالعزیز، مواجه شد. در پی اکران این فیلم در سوریه عدنان العایض مفتی سعودی، در روز چهارشنبه ۷ آذر به سبب حمایت از دولت آل سعود به قتل اسماعیل نجدت انزور کارگردان این فیلم فتوا داد.

اسماعیل نجدت انزور نیز پیش از این تهدیدهای رژیم سعودی را روزافزون خوانده و گفته بود: شرکت “محاماه” انگلیس که نماینده عربستان سعودی است ما را به کشاندن این پرونده به دادگاه تهدید کرده است. جرم ما توهین به خانواده سعودی و سوءاستفاده از جایگاه آنان است.

بشار اسد رئیس‌جمهور سوریه به درخواست‌ طلال بن عبدالعزیز که خواستار عدم اکران این فیلم در سوریه شده بود، اعتنایی نکرد و این فیلم در سوریه پخش شد و با استقبال گسترده مردم مواجه شد.

نجدت انزور کارگردان فیلم در مصاحبه با خبرنگار العالم گفت: ما از حقایق صحبت می‌کنیم و تاریخ را تحریف نمی‌کنیم و اگر مخالفان راست می‌گویند چیزی دربارهٔ تاریخ سوریه و حفظ اسد تهیه کنند. تاریخ ما سرشار از انسان‌های شرافتمند است. لطفا تاریخ آن‌ها را به ما نشان دهید.


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.