فیلیپ سیمور هافمن درگذشت

گردآوری توسط گروه فرهنگ و هنر ممتازنیوز

فیلیپ سیمور هافمن بازیگر آمریکایی که برای فیلم ˝کاپوتی˝ برنده اسکار شد، در ۴۶ سالگی درگذشت.

به گزارش خبرنگار ممتاز به نقل از هنرآنلاین، مقامات رسمی گفتند فیلیپ سیمور هافمن در آپارتمان خود در محله وست ویلیج در منهتن از دنیا رفته است. او ۴۶ ساله بود.

هنوز سبب مرگ هافمن مشخص نیست، اما مقامات احتمال می‌دهند او به خاطر مصرف بیش از حد مواد مخدر مرده باشد. آن‌ها گفتند در بازوی او یک سوزن سرنگ پیدا کرده‌اند.

وال استریت جورنال گزارش داد جنازه هافمن ساعت ۱۱:۱۵ صبح یکشنبه توسط یک فیلمنامه‌نویس در حمام خانه‌اش پیدا شد.

هافمن سال ۲۰۰۵ برای بازی در ترومن کاپوتی نویسنده در فیلم “کاپوتی” به کارگردانی بنت میلر برنده اسکار بهترین بازیگر مرد شد.

او اخیرا در جشنواره فیلم ساندنس شرکت کرد تا برای دو فیلم تازهش “God’s Pocket” «و ” مرد تحت تعقیب” به کارگردانی آنتون کوربین تبلیغ کند. او همچنین در حال بازی در دو دنباله بعدی فیلم “بازی‌های گرسنگی” بود.

هافمن سال قبل در یک برنامه ۱۰ روزه ترک هروئین شرکت کرد. او بعدا فاش کرد که در جوانی معتاد به هروئین بوده، اما برای ۲۰ سال پاک بوده است.

او با خنده‌های شیطانی و جثه چاق خود اغلب در نقش‌های مکمل می‌درخشید. هافمن اغلب با پل تامس اندرسن همکاری می‌کرد و در تعدادی از فیلم‌های او مانند “جفت چهار”، “شب‌های بوگی”، “ماگنولیا”، “عشق پریشان”و “مرشد” بازی کرد و برای فیلم آخر نامزد جایزه اسکار بهترین بازیگر مرد مکمل شد.

او برای فیلم‌های “شک” و “جنگ چارلی ویلسن” هم نامزد اسکار بهترین بازیگر مرد مکمل بود و برای کار خود در نمایش‌های “غرب واقعی” و “سفر روز طولانی به شب” نیز نامزد جایزه تونی شده بود.

هافمن عمیقا در دنیای تئاتر نیویورک درگیر بود و یکی از مدیران هنری شرکت لابیرینث تیه‌تر بود، جایی که در آن چند نمایش هم کارگردانی کرد. از نمایش‌های او در مقام بازیگر می‌توان به “مرغ دریایی”و “تاجر ونیزی” اشاره کرد.

او در فیلم‌های مستقل مانند “خوشبختی” تاد سولوندز، “آقای ریپلی بااستعداد”آنتونی مینگلا، “ماگنولیا” تامس اندرسن، “تقریبا مشهور” کامرون کرو، ” State and Main” دیوید ممت، “ساعت بیست و پنجم” اسپایک لی و “پیش از آنکه شیطان بفهمد مرده‌ای” سیدنی لومت بازی کرد و در فیلم‌های استودیویی مانند “اژدهای سرخ”، “کلد مانتین” و “ماموریت غیرممکن ۳” هم ظاهر شد.

هافمن متولد ۲۳ ژوئیه ۱۹۶۷ در فیرپورت در نیویورک و دانش‌آموخته رشته تئاتر از دانشگاه نیویورک بود. او سال ۱۹۹۱ با بازی در یکی از اپیزودهای سریال “قانون و نظم” وارد حرفه نمایش شد و همان سال با فیلم “Triple Bogey on a Par Five Hole” به دنیای سینما پا گذاشت.

“گردباد”، “لبووسکی بزرگ”، “پچ آدامز”، “بی‌نقص”، “پالی آمد”، “عید مارس” و “مانیبال”” از دیگر فیلم‌های مهم هافمن است. او سال ۲۰۱۰ با فیلم “جک قایق سواری می‌کند” برای اولین بار روی صندلی کارگردانی نشست، اما فیلم او بسیار مورد توجه قرار نگرفت.


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.