قائم مقام وزیر تعاون: دشمن از جبهه اقتصادی وارد شده است

‘مجید دوستعلی’ روز سه شنبه در مراسم معارفی مدیرکل جدید اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کرمان با اشاره به نامگذاری امسال توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی به ‘سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی’ افزود: رهبر انقلاب پارسال را نیز ‘سال جهاد اقتصادی’ نامگذاری فرمودند و آن جبهه عظیم را در برابر ما گشودند.

وی گفت: معظم له با نامگذاری امسال به عنوان ‘تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی’ در این جبهه بزرگ یک خاکریز ایجاد کردند.

قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: این وزارتخانه امسال می تواند یکی از خاکریزهای جبهه تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی باشد.

وی گفت: قرآن مسلمانان را برای اینکه بفهمند دشمن با تمام توان برای اضمحلال اسلام در میدان است آماده می کند، نورانیت اسلام آنقدر قوی و انفجارش آنقدر کورکننده است که در مقام نورانیت این دین بزرگ همه ظلمتها نابود خواهند شد.

دوستعلی افزود: دشمنان ما برای نابودی انقلاب اسلامی نقشه های زیادی را در سر دارند.

وی همچنین به مشکلات و جریانهای تاثیرگذار بر بازار سکه و ارز اشاره و بیان کرد: این جنگ تمام عیار در جبهه اقتصادی علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

او همچنین بینش و عمق دید رهبر معظم انقلاب اسلامی را عمیق و زیبا توصیف کرد و گفت: دشمن با تمام توان خود به جبهه آمده، ما نیز باید با تمام توان خود به پیش برویم.

قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: در مقابل کفاری که با تمام توان به میدان آمده اند باید با تمام توان مقابله کرد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادغام سه وزارتخانه تعاون، کار و امور اجتماعی و رفاه و تامین اجتماعی است گفت: این سه وزارتخانه در قالب یک وزارتخانه به عرصه کار آمده اند تمام استعداهای خود را برای خدمت رسانی به مردم ارایه کنند.

او با بیان اینکه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی وزارتخانه ای چند جنبه است افزود: این وزارتخانه اقتصادی است چنانچه نقش نیروی کار سرمایه و فناوری در تولید نقشی اساسی است.

دوستعلی گفت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی وظیفه صیانت از نیروی کار و برقراری ارتباط منطقی بین کارگر و کارفرما را بر عهده دارد.

وی تاکید کرد: برای رونق اقتصاد در بخش آموزش باید کیفیت اجناس را بالا ببریم در این راستا بحث مهارت آموزی و آموزش نقش مهمی دارد.

او با بیان اینکه تعاون ظرفیت بزرگی برای مسایل اقتصادی است گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز فرمودند ‘من به تعاون اعتقاد دارم تعاون چشمه جوشان اشتغال است.’

قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: تعاون یعنی همکاری و هماهنگی برای تجمیع سرمایه ملی خرد و در اختیار قرار دادن این سرمایه های خرد به منظور تولیدات بزرگ در یک اقتصاد عدالت محور است.

وی گفت: اقتصاد تعاونی عدالت را توزیع می کند و موجب رونق اشتغال می شود.

دوستعلی با بیان اینکه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، وزارتخانه ای اجتماعی است افزود: تامین اجتماعی با بیش از ۳۰ میلیون نفر جامعه هدف، بیمه بازنشستگی، بیمه روستاییان و عشایر، بیمه درمان تامین اجتماعی، بیمه خدمات درمانی و اقدامات حمایتی و توانبخشی، خدمات بهداشتی و ایمنی کار این وزارتخانه را وزارتی اجتماعی تلقی می کند.

قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: امروز ترویج فرهنگ کار که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز می باشد باید با تمام زوایا که مورد تاکید اسلام نیز است مد نظر قرار گیرد تا بسیاری از مشکلات ما در بخش اشتغال برطرف شود.

وی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی معرفی و بیان کرد: استعداهای قابل توجه و جوامع هدف زیادی در این وزارتخانه جمع شده اند.ک/۲

۷۴۳۳/۲۶۲۴

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۹۰۵۸۱


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.