قانون اساسی پیش‌بینی برای تخلفات زودهنگام انتخاباتی کاندیداها ندارد

مسئول بین‌الملل حزب موتلفه اسلامی گفت: در قانون اساسی هیچ پیش‌بینی برای تخلفات زودهنگام انتخاباتی کاندیداهای ریاست جمهوری نشده و نهاد خاصی هم برای رسیدگی به این تخلفات زودهنگام در نظر گرفته نشده است.

حمید‌رضا ترقی در گفتگو با خبرنگار احزابممتازنیوز، درباره نهاد رسیدگی‌کننده به  تخلفات زودهنگام انتخاباتی کاندیداهای ریاست جمهوری یازدهم اظهار داشت: در قانون اساسی در این‌باره هیچ پیش‌بینی انجام نشده و نهاد خاصی هم  برای رسیدگی به این تخلفات زودهنگام در نظر گرفته نشده است.

مسئول بین‌الملل حزب موتلفه اسلامی ادامه داد: طبق قانون ضرورتی برای استعفای افرادی که قصد کاندیداتوری دارند، وجود ندارد و افراد می‌توانند تا آخرین لحظات در سمت‌های خاص خود حضور داشته باشند.

وی تصریح کرد: اگر گزارشی از تخلفات زودهنگام کاندیداها به شورای نگهبان برسد به عنوان پرونده‌ای نگه‌داری می‌شود که در زمان انتخابات رسیدگی خواهد شد ولی این شورا در حال حاضر نمی‌تواند ورود پیدا کند که این مسئله نیز ضعف بزرگی در قانون انتخابات محسوب می‌شود.

مسئول بین‌الملل موتلفه اسلامی درباره فعالیت‌های زود‌هنگام انتخاباتی برخی کاندیداهای احتمالی خاطرنشان کرد:‌ تاکنون فقط کمالی به صورت رسمی اعلام حضور کرده است و در صورت اعلام رسمی از سوی افراد در صورت تبلیغات انتخاباتی زودهنگام می‌توان به تخلفات آنان رسیدگی کرد و سایر افراد مطرح، کاندیدا شدن خود را تکذیب کرده‌اند اما متاسفانه رسانه‌ها گمانه‌زنی می‌کنند و تمامی حرکات افراد را به عنوان تبلیغات انتخاباتی در نظر می‌گیرند که این مسئله نیز به عنوان ‌آسیب محسوب می‌شود.
انتهای پیام/س۳


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.