قتل مرد دلارفروش در ملاقات بامدادی

  عکس های جذاب امروز ارسال برای دوستان

قتل مرد دلارفروش در ملاقات بامدادی

مردی که با انگیزه سرقت پول‌های مردی دلارفروش او را به قتل رسانده بود به ارتکاب جنایت اقرار کرد.

به گزارش شرق فردی ساعت ۰۰ روز ۲۷ تیر از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ تماس گرفت و گفت بسته مشکوکی را در خیابان وحدت اسلامی، میدان حسن‌آباد، کوچه خیام دیده است. وقتی ماموران کلانتری به آدرس اعلام‌شده رفتند جنازه مرد حدودا۵۰‌ساله را در حالی‌که طناب به دور گردن وی پیچیده شده و از ناحیه گلو نیز دارای آثار بریدگی بود داخل کارتن بزرگی مشاهده کردند و موضوع را به بازرس و کارآگاهان جنایی اطلاع دادند. کارآگاهان در حالی تحقیقات را آغاز کردند که هویت مقتول معلوم نبود. آنها در اولین مرحله به بررسی تصاویر دوربین‌های مداربسته شعب بانکی و مغازه‌های اطراف محل کشف جسد پرداختند و در فیلم‌های ضبط‌شده توسط دوربین‌های یک سوپرمارکتی مرد میانسالی را دیدند که کارتن حاوی جسد را با استفاده از چرخ دستی به محل کشف جنازه برد. همزمان با این کشف اعضای خانواده مردی ۵۷‌ساله به نام اسماعیل با مراجعه به کلانتری ابوسعید اعلام کردند این مرد ساعت هفت ‌صبح روز ۲۶ تیر از خانه خارج شد و دیگر بازنگشت. وقتی مشخصات و عکس اسماعیل در اختیار کارآگاهان جنایی قرار گرفت آنها فهمیدند این مرد همان مقتول ناشناس است. در ادامه خانواده متوفی با حضور در پزشکی قانونی هویت وی را تایید کردند.

کارآگاهان سپس به تحقیق از اعضای خانواده مقتول پرداختند و اطلاع پیدا کردند اسماعیل در زمینه خرید و فروش ارزهای خارجی فعالیت داشته و طی چند سال گذشته با شخصی به نام «مسعود» کار می‌کرده است. اسماعیل پیش از ناپدید شدن به اعضای خانواده خود گفته بود تا چند روز دیگر مقداری دلار می‌خرد. او روز حادثه نیز به قصد خرید دلار از خانه‌اش واقع در منطقه خانی‌آباد خارج شد و مبلغ ۱۱‌میلیون و ۵۰۰‌هزار تومان همراه خود داشت. کارآگاهان در گام بعدی با شناسایی محل کار مسعود ضمن انتقال وی به پلیس آگاهی به تحقیق از او پرداختند. مسعود ضمن تایید اظهارات اعضای خانواده مقتول مدعی شد نزدیک به یک هفته است که از همکارش هیچ اطلاعی ندارد. ماموران بعد از اثبات بیگناهی مسعود تصاویر به‌دست‌آمده از دوربین‌های مداربسته سوپرمارکت را به او نشان دادند و وی توانست هویت این شخص را که مردی ۵۲‌ساله به نام اکبر است شناسایی کند.

مسعود به کارآگاهان گفت: با وجود آنکه کار اصلی اکبر سرایداری است اما مدتی بود در زمینه خرید و فروش دلار و ارز نیز فعالیت می‌کرد. او چند ماه پیش با مقتول آشنا شده بود. اکبر که در بازارچه‌ای مشغول به کار بود روز دوشنبه هفته جاری در همان محل بازداشت شد اما با آغاز بازجویی‌ها ادعا کرد بی‌گناه است. اکبر وقتی تصویر به‌دست‌آمده از دوربین‌های مداربسته که او را در حال انتقال جسد نشان می‌داد، دید باز هم منکر هرگونه جنایتی شد و ادعا کرد کارتن را به سفارش یکی از کارکنان پاساژ همایون (محل کارش) به آنجا انتقال داده و خودش هیچ اطلاع نداشته که در حال انتقال جسد است. ماموران بعد از اینکه با ادعای متهم علیه مردی به نام علی مواجه شدند این بار علی را دستگیر کردند اما در تحقیقات بعدی مشخص شد اکبر به دلیل مشکلات و اختلافات کاری که با علی دارد، سعی داشت به این طریق وی را در موضوع ارتکاب جنایت درگیر کند. با مشخص شدن کذب بودن اظهارات متهم، بیگناهی علی ثابت و او بعد از چند ساعت آزاد شد. در شرایطی که تمامی دلایل و مدارک نشان از ارتکاب جنایت توسط «اکبر. د» داشت، وی به ناچار در ساعت ۲۲:۰۰ مورخه ۹/۵/ لب به اعتراف گشود؛ متهم در اعترافات خود عنوان داشت که در یک لحظه از غفلت مقتول استفاده و با یک رشته طناب، اقدام به خفه کردن مقتول کرده و پس از بستن دست و پای مقتول، جسد را در داخل یک کارتن بزرگ قرار داده و با چرخ‌دستی به محل کشف جسد انتقال داده است.

متهم سرانجام با اعتراف به قتل گفت: «شب قبل از جنایت با مقتول قرار گذاشتم و به او گفتم اگر دلار می‌خواهد مبلغ ۱۰‌میلیون تومان برایم بیاورد. روز بعد حدود ساعت هفت‌ صبح بود که اسماعیل داخل پاساژ آمد و گفت ۱۱‌میلیون و ۵۰۰‌هزار تومان همراه دارد. پول‌ها داخل کیف دستی مشکی بود. کیف را از دستش کشیدم و طناب سبزرنگی را که از قبل آماده کرده بودم دور گردنش انداختم. پس از آنکه اسماعیل به زمین خورد، با نبشی دو ضربه به گردنش وارد کردم و سپس کیسه پلاستیکی مشکی را روی سرش کشیدم. پس از اطمینان از مرگ وی جسد را داخل کارتن بسته‌بندی کردم، داخل چرخ‌دستی گذاشتم و در پشت پارک‌شهر رها کردم.»

بنا بر این گزارش متهم در حال حاضر در بازداشت به سر می‌برد و تحقیقات از او ادامه دارد.

گردآوری : پایگاه اینترنتی ممتازنیوز

www.persianv.com
تاریخ ارسالAugust 1, 2012 06:49 PM  تعداد مشاهده: ۵

بازدید از صفحه اول


ممتازنیوز – حوادث

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.