قدردانی «مدیران ارشاد استان‌ها» از مسوولان نمایشگاه کتاب تهران

خبرگزاری آریا- رهبر فرزانه انقلاب اسلامی هر سال با حضور در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، همواره اهمیت بزرگترین رویداد فرهنگی را یادآور شده‌اند. ایشان پس از بازدید از وضعیت نشر و کتب ارائه شده در نمایشگاه‌های کتاب، مواردی را برای بهبود در فرهنگ مطالعه و کتابخوانی و همچنین تهیه و تولید کتب مناسب با فرهنگ اسلامی- ایرانی مطرح می‌کنند که راهگشای صنعت نشر و سلامت حوزه ادبیات تا به امروز بوده است.
به گزارش خبرگزاری آریا، مقام معظم رهبری امسال نیز همزمان با گذشت ربع قرن از فعالیت نمایشگاه کتاب تهران پس از بازدید از این رویداد فرهنگی به ذکر بیاناتی مبنی بر «تاکید بر توسعه کتابخوانی»، «برطرف کردن موانع تولید و نشر از جمله گرانی کاغذ»، «تاکید بر استفاده از ترجمه‌های خوب» و… برای مسئولان، ناشران و اهالی فرهنگ پرداختند.

مدیر ارشاد قم: عملکرد مسوولان نمایشگاه کتاب در «حجاب و عفاف» ستودنی است
سید مرتضی اسماعیلی طبا، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم گفت: نمایشگاه کتاب یک حرکت مثبت فرهنگی است که با توجه به استقبال بی نظیر مردم از هر قشر و سنی می‌توان آن را مبارک خواند.
وی بیان کرد: علاوه بر خرید و قرار گرفتن مردم در فضای کتاب و کتابخوانی، نمایشگاه کتاب به اقتصاد نشر کشور نیز کمک می‌کند. در واقع این رویداد را می‌توان اتفاق ارزشمندی برای نشر کشور دانست که خون یک سال را به بدنه آن تزریق می‌کند. به دلیل اهمیت کتاب و به ویژه تاکید مقام معظم رهبری باید توجه دوچندان به مسائل مربوط به کتاب داشته باشیم.
 
مدیرکل ارشاد خوزستان: سالن یاس توانمندی نظام را در حوزه چاپ و نشر نشان می‌دهد
سیدلطف الله سپهر، مدیر فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان با اشاره به اعتبارات ویژه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه نشر، گفت: حضور مقام معظم رهبری در نمایشگاه بین الملی کتاب تهران مهر تایید و امضایی بر موفقیت نمایشگاه کتاب است و به طور حتم از این به بعد شاهد حضور ویژه روحانیون، اساتید و اندیشمندان در نمایشگاه خواهیم بود.
وی بیان کرد: «سالن یاس» بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، توانمندی نظام جمهوری اسلامی ایران در حوزه چاپ و نشر را نشان می‌دهد. امیدوارم چنین بخشی به وضعیت نشر شهرستانی‌ها نیز اختصاص داده شود.
سپهر در بخش دیگری از صحبت‌های خود بخش «بیداری اسلامی» را کاری نو و ارزشمند توصیف کرد و افزود: در سال‌های آینده شاهد حضور هدفمند و موثر کشورهایی هستیم که بیداری اسلامی را تجربه کرده‌اند و این بخش از نمایشگاه کتاب گام نخست در این راه است.
 
قدردانی مدیرکل ارشاد گلستان از مسوولان نمایشگاه کتاب
غلامرضا منتظری، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان با اشاره به رشد چشمگیر نمایشگاه کتاب به لحاظ کیفیت و کمیت نسبت به دوره‌های گذشته، گفت: نمایشگاه کتاب بیست و پنجم امتیازات و برجستگی های قابل توجه ای نسبت به دوره‌های گذشته خود دارد، با این وجود اختصاص فضای وسیع به محل برپایی نماز یکی از مهم‌ترین نقاط قوت این دوره از نمایشگاه است که بر این اساس باید قدردان زحمات مسئولان آن بود.
 
مدیرکل ارشاد کرمانشاه: پیام‌های جهان اسلام از طریق نمایشگاه به جهان عرضه شود
محمد آفتابی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه گفت: مسئولان با در نظر گرفتن بخش‌های ویژه در نمایشگاه کتاب، علاوه بر تامین خوراک روحی مردم، می‌توانند پیام‌های جهان اسلام را به مخاطبان عرضه کنند که نمونه آن را در سالن «بیداری اسلامی» بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، شاهد هستیم.
به اعتقاد مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه، حضور در نمایشگاه کتاب باید علاوه بر خرید و تامین نیازهای فرهنگی، جرقه‌ای در ذهن مردم ایجاد کند و آن جرقه بهتر است مهمترین مساله روز جهان اسلام باشد.
آفتابی همچنین از مسئولان برپایی نمایشگاه کتاب خواست سالنی ویژه مانند «سالن یاس» را به ارایه و نمایش آثار ناشران شهرستانی اختصاص دهند.
 
مدیرکل ارشاد خراسان جنوبی: حضور رهبری نقطه مثبت نمایشگاه کتاب است
محمد مطهری فر، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان جنوبی گفت: در میان همه نمایشگاه‌هایی که هر سال در سراسر کشور برگزار می‌شود، نمایشگاه کتاب رویداد بزرگی است. نمایشگاه کتاب فرصتی است که تنها سالی یک بار برای همه ایجاد می‌شود، بنابراین باید از این فرصت به بهترین شکل استفاده کنیم.
وی بیان کرد: بارها و بارها مقام معظم رهبری نظرات خود را درباره تسهیل امر انتشار کتاب و توجه به این مقوله بیان کرده‌اند. البته حضور هر ساله ایشان در نمایشگاه کتاب، نقطه‌ای مثبت برای آن است.
 
اشاره مدیرکل ارشاد قشم بر جایگاه ویژه موزه ربع قرن جهاد فرهنگی
علی ملانوری، مدیر ویژه فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم گفت: استقبال گسترده مردم از نمایشگاه کتاب، به اتکای سابقه تمدنی ملت ایران اتفاق می‌افتد. گرچه تمام فعالیت‌های فرهنگ و ارشاد اسلامی ارزشمند است اما می‌توان گفت هم کتاب در میان ملت ایران مقدس است و هم نمایشگاه کتاب.
به اعتقاد ملانوری، نمایشگاه کتاب به صورت ویژه تاثیر بسیاری بر توسعه فرهنگ مطالعه و وحدت آفرینی دارد.
وی با اشاره به برپایی بخش ربع قرن برگزاری نمایشگاه کتاب تهران، عنوان کرد: این موزه می‌تواند بیان کننده جایگاه و تاثیر نمایشگاه در جامعه باشد و حرکت رو به رشد آن را نشان دهد.
 
قدردانی مدیرکل ارشاد آذربایجان‌شرقی از توجه مسوولان نمایشگاه به کتاب
علی داننده، مدیر فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه عرضه کتاب به صورت گسترده نشان دهنده فرهنگ ایرانی و تلاش‌های مسئولان در این حوزه است، گفت: کتاب هدایت کننده افکار است، از این رو نمایشگاه کتاب محفلی است تا به این مهم بپردازیم که دست اندرکاران بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به این مساله توجه کرده اند و در این راستا از آنها قدردانی می‌کنم.
 
 
اندیشمندان و علمای دین ضمن بازدید از بیست‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، همگی درباره مساله حجاب و عفاف و ترویج آن در این نمایشگاه، تاکید کردند. این آیات عظام از اقدام جدید رییس نمایشگاه کتاب تهران در مورد راه‌اندازی بخش‌ها و غرفه‌های ویژه ربع قرن، حجاب و عفاف، سالن یاس و حضرت زهرا (س) در نمایشگاه کتاب امسال و همچنین افزایش کتاب‌های دینی و ارزشی و جمع‌آوری کتاب‌های ضاله در نمایشگاه کتاب قدردانی کردند.
 
سایت نمایشگاه به آدرس www.tibf.ir قابل دسترس است.

 


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.