قلمی که نقش معلم را بازی می‌کند

۲۱اردیبهشت،

قلمی که نقش معلم را بازی می‌کند

محققان قلمی طراحی کرده اند که می تواند به کودک خواندن و نوشتن بیاموزد.

به گزارش راسخون به نقل از مهر، هدف از ساخت این قلم که “لیپ ریدر” خوانده می گردد بهبود سواد آموزی کودکان است.

این دستگاه قلم مانند با یک کتابخانه از بیش از ۱۵۰ کتاب مطالعه، کتاب کار و کتاب صوتی کار می کند و به کودکان می آموزد نه تنها چگونه حروف و یا کلمات را تشخیص دهند و بخوانند، بلکه نوشتن آنها را نیز به کودک یاد می دهد.

کاربر، حروف و کلمات کتابی که برای این کار چاپ شده را با نوک این قلم لمس می کند تا صدای حروف و چگونگی تلفظ کلمه را بشنود. اما در حالی که وسایل پیشین فقط به خواندن کلمات کمک می کردند این قلم تازه با یاری رساندن کودک در نوشتن یک گام بیشتر به سوی سواد آموزی برداشته است.

این قلم برای کودکان چهار تا هشت ساله طراحی شده و به کودک کمک می کند تا دستورالعمل صوتی ساده را از طریق یک بلندگوی داخلی برای ردیابی حروف در کلمات کتاب دنبال کند.

وقتی که کودک موفق به نوشتن درست کلمه شود، قلم با نورهای چشمک زن یا صداها و کلمات خاصی او را تشویق می کند. والدین نیز از اینکه دیگر کودک برای سوادآموزی سراغ دیوارهای خانه نمی رود و آنها را خط خطی نمی کند خوشحال می شوند.

این قلم فضای ذخیره کافی برای حفظ ۴۰ کتاب یا ۱۷۵ شعر را در آن واحد دارد محتوا را می توان با اتصال این قلم از طریق USB به یک رایانه شخصی که نرم افزار لیپ ریدر در آن اجرا می گردد مدیریت کرد.

در حال حاضر بیش از ۱۵۰ تجربه یادگیری از جمله کتاب، کتاب های صوتی، فلش کارت، نقشه، مجموعه های خواندن تا نوشتن، آلبوم موسیقی و چیزهای دیگر در این قلم تعبیه شده است.

این قلم در دو رنگ صورتی و سبز از ماه ژوئن با قیمت ۵۰ دلار برای فروش به بازار عرضه می گردد.
/۲۷۵۹/


اخبار راسخون / علم و فناوری
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.