قم در عرصه هنر دینی پیشتاز باشد/ لزوم حمایت از هنرمندان آئینی

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر علی لاریجانی شامگاه پنجشنبه پس از اتمام نمایش بانوی بی‌نشان در مجتمع فرهنگی نور قم به روی صحنه رفت و از تلاش گروه تئاتر آئین برای اجرای این اثر فاخر قدردانی کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی سپس به روایتی از پیامبر اسلام(ص) در مورد جایگاه حضرت فاطمه زهرا(س) اشاره کرد و افزود: فرمایشات پیامبر عظیم الشان اسلام در مورد حضرت صدیقه طاهره یک سخن عادی نیست بلکه راه و طریق صحیح سعادت در همین کلام نهفته و رستگاری در پیروی از حضرت فاطمه(س) است که سلسله همه اولیای خداوند است.

وی ادامه داد: از این بعد کسانی که پیروان واقعی اهل بیت(ع) هستند به درستی به ریسمان خدا چنگ زدند و باید به شما هنرمندان آفرین گفت که خیلی با متانت و درستی و با صدق این کار هنری را عرضه کردید و این کار شما نشان می‌دهد که هنرمندانی که از دامن تفکر اسلامی بهره بجویند چقدر می‌توانند آثار فاخر هنری تولید کنند و این به نام شما هنرمندان قمی ثبت خواهد شد.

لاریجانی خطاب به هنرمندان این نمایش آئینی گفت: شما باید در عرصه هنر دینی پیشرو باشید، همان طوری که مردم قم در پیروزی انقلاب اسلامی پیشتاز بودند.

نماینده مردم قم در خانه ملت اظهار داشت: شما هنرمندانی که در این استان فعالیت می‌کنید باید در تاسیس هنر دینی در شرایط فعلی پیشرو باشید و این اثر شما نشان داد که از ذهن فعال برخوردارید و این مایه افتخار ماست.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه من صمیمانه به شما عرض ارادت می‌کنم، تصریح کرد: به لحاظ سالها انس با کارهای فرهنگی و هنری با فعالیت‌هایی که شما انجام می‌دهید آشنا هستم و شما جرقه‌های امید بسیار فروزانی در عرصه هنری زدید و باعث روشنایی دل‌ها شدید. فضای نمایش آنقدر پاکیزه است که انسان دوست دارد با لباس احرام وارد سالن شود.

لزوم توسعه مراکز فرهنگی و هنری در مناطق محروم

لاریجانی در بخش دیگری از سخنان خود منطقه محروم نیروگاه را نیازمند مراکز فرهنگی و هنری بیشتری دانست و تاکید کرد: کاری که سازمان تبلیغات اسلامی در احداث مجتمع فرهنگی نور در این منطقه کرد کار بسیار خوبی است که امیدوارم این کار ادامه پیدا کند.

وی ادامه داد: من از مسئولان سازمان تبلیغات اسلامی و فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌خواهم که این گونه هنرمندان آئینی را پشتیبانی کنند تا خلاقیت‌های ذهنی آنها بجوشد و اثرات ماندگاری بر جای بگذارد.

در این مراسم که حجت‌الاسلام علی بنایی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، حجت‌الاسلام محمود نجاریان‌زاده معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی استان، وحید فرجی رئیس حوزه هنری، حسن محمدی‌تبار مدیر مجتمع فرهنگی نور و تعداد قابل توجهی از خانواده‌ها حضور داشتند، کورش زارعی کارگردان و بازیگر نمایش بانوی بی‌نشان از استقبال گسترده خانواده‌ها و مسئولان از این نمایش آئینی قدردانی کرد.

نمایش بانوی بی‌نشان نوشته سیدحسین فدایی حسین و کارگردانی کوروش زارعی به مناسبت ایام سوگواری بانوی دو عالم حضرت فاطمه زهرا (س) به همت واحد نمایش حوزه هنری استان قم از اول اردیبهشت ماه به روی صحنه رفت.

این نمایش که با هدف خلق و تولید اندیشه و هنر دینی و گسترش فرهنگ و ارزش‌های اسلامی، با بهره‌گیری از ابزار هنر نمایش تولید شده با استقبال گسترده تماشاگران مواجه شده است.

این نمایش شامگاه جمعه در سالن شهید آوینی مجتمع فرهنگی نور به کار خود پایان می‌دهد.

MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.