قیمت هرلیتر بنزین در یونان از مرز ۲ یورو گذشت

به گزارش چهارشنبه ایرنا به نقل از رسانه خبری این کشور،قیمت هز لیتر بنزین بدون سرب در خرداد ماه یک یورو و ۷۰ سنت بوده ، در تیرماه به یک و یورو و ۸۰ سنت رسید و هم اکنون در شهرهای بزرگ به یک یورو و ۹۰ سنت و در بعضی از جزایر به بیش از ۲ یورو رسیده است.

در تعدادی از جزایر یونان هرلیتر بنیزین بدون سرب ۲ یورو و ۱۴ سنت به مشتریان عرضه می شود.

بر اساس گزارش ناظران قیمت های وزارت توسعه یونان، هم اکنون هر لیتر بنزین بدون سرب در جزایر ‘ ارکلیو’ به قیمت ۲ یورو و ۱۴ سنت،حزایر ‘ دودکا نیسو’ ۲ یورو و ۱۲سنت و در شهر های آتن و پیرآس به ۱ یورو و ۹۹ سنت رسیده است.

افزایش بهای لیتر در یونان باتوجه به بحران اقتصادی کشور شهروندان و جهانگردان خارجی را با مشکل مواجه کرده است و به توان خرید مردم و اقتصاد این کشور لطمه فراوانی وارد خواهد کرد.

در همین حال گفته شده است که دولت یونان قصد دارد که قیمت گازوئیل مورد نیاز منازل را از مهر ماه امسال با قیمت گازوئیل سوخت خودورهای دیزل برابر کند و این به معناست که قیمت هر لیتر گازوئیل برای منازل به حدود یک یورو و ۴۵ سنت خواهد رسید.

دولت یونان از مهر ماه هر سال برای کمک به اقشار کم درآمد حدود ۴۰ درصد از مالیات بر گازوئیل مورد نیاز منازل در زمستان را کاهش می داده که بر اساس این رویه آخرین قیمت هر لیتر گازوئیل در پایان زمستان سال گذشته میلادی، برای شهروندان حدود یک یورو بوده است.

**۲۱۷۰** ۱۹۱۷

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۸۷۵۶۱


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.