قیمت کاغذ به ۸۰ هزار تومان رسید

منصور حاجی آخوندیان رئیس اتحادیه صنف فروشندگان کاغذ و مقوای تهران در گفتگو با خبرنگار مهر، با تایید خرید و فروش هر بند کاغذ تحریر ۷۰ گرمی که پرکاربردترین کاغذ محسوب می‌شود، گفت: روز شنبه قیمت این نوع کاغذ به ۸۲ هزار تومان رسیده بود و امروز اندکی کاهش یافته و به ۸۰ هزار تومان رسیده است.

وی درباره دلیل این افزایش قیمت بی‌سابقه تاکید کرد: مساله تنها به احتکار برمی‌گردد که متاسفانه علیرغم تمام نامه‌هایی که ما به وزارت صنعت، معدن و تجارت برمی‌گردد، تاکنون اقدام خاصی برای برخورد با این گرانفروشی‌ها صورت نگرفته است.

رییس اتحادیه صنف فروشندگان کاغذ و مقوای تهران اضافه کرد: برخی از تاجران کاغذ را با ارز مرجع چند ماه پیش یعنی ۱۲۲۶ تومان وارد کرده‌اند و بر این اساس هر بند کاغذ تحریر ۷۰ گرمی برای آنها رقمی در حدود ۲۷ هزار تومان شده است.

حاجی آخوندیان اضافه کرد: با این حال آنها این کاغذ را احتکار کرده‌اند و امروز آن را به قیمت‌هایی که عرض کردم یعنی ۸۰ و ۸۲ هزار تومان به مشتری می‌فروشند.

وی ادامه داد: من هر روز قیمت را به وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام می‌کنیم و دیروز هم به مسئول این بخش نامه نوشتم که ضروری است هر چه زودتر با احتکاری که در بازار کاغذ صورت گرفته و موجب آسیب زیاد به بیت‌المال شده، برخورد شود ولی تا این لحظه اتفاقی نیفتاده است.

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان کاغذ و مقوای تهران اضافه کرد: دولت باید بنگاه‌های این قبیل فروشندگان را پلمپ کند وگرنه آینده بحرانی‌تری در انتظار بازار کاغذ است.

حاجی آخوندیان گفت: اگر دولت پیشنهاد اتحادیه را قبول می‌کرد و کنترل واردات کاغذ را به اتحادیه می‌سپرد، چه بسا این وضعیت به وجود نمی‌آمد.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.