کابوس مدال طلا در کشتی آزاد

به گزارش ایرنا، روز گذشته حسن رحیمی در وزن ۵۵کیلوگرم و صادق گودرزی در وزن ۷۴ کیلوگرم برای کشتی ایران به میدان رفتند.

حسن رحیمی کشتی خود را به آمیت کومار از هند واگذار کرد و از آنجا که این کشتی گیر هندی درمرحله یک چهارم نهایی مغلوب حریف دیگری شد، رحیمی به راحتی از گردونه مسابقات خارج شد.

صادق گودرزی نماینده کشورمان در وزن ۷۴ کیلوگرم که در دور نخست استراحت داشت، در دور دوم ˈکریل ترزیفˈ دارنده مدال برنز بازی های المپیک ۲۰۰۸ پکن از بلغارستان را در دو وقت متوالی و با نتایج ۵ بر صفر و ۳ بر صفر شکست داد.

نماینده ایران در وزن ۷۴ کیلوگرم مسابقه های کشتی آزاد بازی های المپیک لندن، در دور سوم ˈسوسلان تگی یفˈ نایب قهرمان بازی های المپیک ۲۰۰۸ پکن و بازی های آسیایی ۲۰۱۰ گوانگ ژو چین از ازبکستان را در دو وقت متوالی و با نتایج ۳ بر صفر و یک بر یک شکست داد.

گودرزی در مرحله نیمه نهایی، ˈگابور هاتوشˈ از مجارستان را در دو وقت متوالی و با نتایج ۲ بر صفر و ۲ بر صفر شکست داد و راهی دیدار نهایی شد.

امادارنده ۲ مدال نقره و یک برنز جهان، با قبول شکست مقابل کشتی گیر مطرح آمریکا،به مقام نایب قهرمانی بازی های المپیک ۲۰۱۲ لندن بسنده کردو پنجمین مدال نقره کاروان ورزشی ایران را در این بازی ها به دست آورد.

نایب قهرمان جهان در سال های ۲۰۱۰ و ۲۰۱۱ و برنده مدال برنز جهان در سال ۲۰۰۹، دیشب در ورزشگاه ˈاکسلˈ شهر لندن در دیدارنهایی مقابل ˈارنست جردن باروفسˈ قهرمان سال ۲۰۱۱ بزرگسالان جهان در شهر استانبول ترکیه از آمریکا در دو وقت متوالی و با نتایج یک بر صفر و یک بر صفر شکست خورد و به مقام نایب قهرمانی و مدال نقره المپیک لندن قناعت کرد تا تنها شانس کسب مدال طلای روز گذشته از بین برود.

اما امروز مسعود اسماعیل پور در وزن ۶۰ کیلوگرم، احسان لشگری در وزن ۸۴ کیلوگرم وکمیل قاسمی در وزن ۱۲۰ کیلوگرم نمایندگان کشورمان در سالن اکسل بودند.

اسماعیل پور نخستین نماینده کشورمان در وزن ۶۰ کیلوگرم که در یک چهارم از کودوخوف روس شکست خورده بود با توجه به راهیابی این کشتی گیر به فینال مسابقات به شانس مجدد صعود کرد و برای برنز مسابقه می دهد تا کشتی ایران در این وزن نیز شانس کسب مدال طلا نداشته باشد.

اما احسان لشگری کشتی گیر وزن ۸۴ کیلوگرم که تا مرحله نیمه نهایی کشتی های خوبی گرفته و امید را در کاروان کشتی برای حضور در فینال افزایش داد در مرحله نیمه نهایی با قبول شکست مقابل کشتی گیر جمهوری آذربایجان از صعود به دیدار نهایی بازماند.

لشگری در مقابل ˈشریف شریف ‌افˈ قهرمان جهان از جمهوری آذربایجان در سه وقت و با نتایج یک بر صفر، صفر بر ۲ و ۲ بر یک شکست خورد.

لشگری در دور نخست موفق شده بود، ˈیرمک بایداشوفˈ از قزاقستان را در دو وقت متوالی وبانتایج یک برصفر و ۴بر صفر شکست دهد و در دور دوم نیز ˈحاجی مراد نورماگمدافˈ از ارمنستان را در دو وقت متوالی و با نتایج یک بر صفر و ۳ بر صفر مغلوب کرد.

کشتی گیر ۸۴ کیلوگرم تیم ملی کشتی آزاد ایران در مرحله یک چهارم نهایی ˈآنزور اوریشفˈ از روسیه را در دو وقت متوالی و با نتایج ۳ بر صفر و ۳ بر یک مغلوب کرد.

او برای مدال برنز امشب مسابقه می دهد.

سومین نماینده ایران کمیل قاسمی در وزن ۱۲۰کیلوگرم بود که دردومین کشتی خود در المپیک ۲۰۱۲، مقابل آرتور تایمازوف کشتی گیرمطرح ازبکستان شکست خورد.

ˈکمیل قاسمیˈنیزپس از استراحت در دور نخست، در دور دوم به مصاف ˈآرجلان بوهلارˈ از کانادا رفت و این کشتی گیر را در دو وقت پی در پی مغلوب کرد.

با توجه به اینکهˈتایمازوفˈبه دیدار نهایی راه یافت کمیل قاسمی نیز این شانس را یافت تا شانس کسب مدال برنز را داشته باشد.

مسابقه های کشتی آزادبازی های المپیک ۲۰۱۲لندن، ازبعدازظهردیروز (جمعه) با رقابت های دو وزن ۵۵ و ۷۴ کیلوگرم در ورزشگاه ˈاکسلˈ شهر لندن آغاز شد.

مسابقه های سه وزن ۶۰، ۸۴ و ۱۲۰ کیلوگرم نیز امروز (شنبه) در حال پیگیری است و رقابت های دو وزن ۶۶ و ۹۶ کیلوگرم، فردا (یکشنبه) برگزار می شود.

باتوجه به ازدست رفتن شانس کسب مدال طلا در۵وزن نخست کشتی، نتیجه کشتی آزاد بهتر از کشتی فرنگی در سی امین المپیک نخواهد گرفت.

امانرسیدن چهار ورزشکار از پنج کشتی گیر کشورمان به دیدار نهایی مسابقات، نشانگر این مسئله است که شاید کابوس عملکرد ضعیف کشتی گیران آزاد کار کشورمان در پکن در لندن نیز دنبال آنان است.

از سوی دیگر ، با توجه به سه طلای کشتی گیران فرنگی در لندن، به نظر می رسد فشار روانی زیادی بر روی کشتی گیران آزاد کار برای کسب مدال طلای بازی ها بوجود آمده است.

در هرحال دو امیدکسب مدال طلای کشتی آزادایران فردا دراوزان ۶۶و ۹۶ کیلو گرم برای کشورمان به میدان می روند و ما نیز به همراه تمامی مردم ایران امیدواریم با کسب دو مدال خوش رنگ طلا، کابوس طلایی نشدن کشتی گیران آزاد کار به پایان برسد.

ورزشی ** ۱۳۴۶ **۱۵۹۰

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۷۱۵۶۰


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.