کارخانه تولید مینی بوس و قطعات خودرو در آذربایجان غربی راه اندازی می شود

عباداله اکبری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این کارخانه به همت یک سرمایه گذار استانی احداث و راه اندازی می شود.

وی با عنوان اینکه برخی از ماشین آلات، فن آوری و امکانات این واحد قبلا توسط سرمایه گذار فراهم شده اظهار کرد: سرمایه گذاری لازم برای راه اندازی این کارخانه حدود ۵۰۰ میلیارد ریال برآورد می شود.

اکبری اضافه کرد: در صورت راه اندازی این کارخانه برای یک هزار نفر به صورت مستقیم و ۱۵ هزار نفر به صورت غیر مستقیم شغل ایجاد می شود.

وی گفت: برای راه اندازی این واحد زمینی به وسعه ۲۰ هکتار در جاده مهاباد در نظر گرفته شده که بر اساس پیش بینی های صورت گرفته با راه اندازی خط تولید این کارخانه در فاز نخست ۳۰۰ دستگاه مینی بوس و در مراحل بعدی نیز بیش از ۶۰۰ دستگاه تولید خواهد شد.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی، با عنوان اینکه محصولات تولیدی در این کارخانه کیفی تر از واحد های مشابه خواهد بود اضافه کرد: خودروهای تولیدی این کارخانه مجهز به آخرین تکنولوزی های روز دنیا و با امکاناتی از قبیل کولر، بهینه سازی سوخت، سیستم ترمز ای بی اس، کمربند ایمنی، استاندارد سازی کف و سقف و غیره خواهد بود.

اکبری گفت: با راه اندازی این کارخانه کلنی قطعه سازی در استان رونق خواهد گرفت و این سازمان نیز برنامه ریزی های لازم در خصوص توسعه قطعه سازی در استان را دنبال خواهد کرد.

وی افزود: راه اندازی کارخانه تولید مینی بوس و قطعات خودروی استان در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به نام تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی نامگذاری شده است، گامی به سوی پیشرفت اقتصادی و به کارگیری دانشجویان و متخصصان فنی استان خواهد بود.

اکبری اضافه کرد : طرح احداث این کارخانه در جلسه ای با حضور استاندار و شخص سرمایه گذار مطرح شد و با موافقت طرفین به تصویب رسید و مقرر شد پس از صدور جوازهای مربوطه، احداث آن آغاز شود.

۵۸۲/۵۸۳/ ۱۶۴۵

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۶۸۸۶۴


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.