کارگران کارخانه آمریکایی آلومینیوم سازی’آلکوآ’ درایتالیا تظاهرات کردند

به گزارش ایرنا از منابع خبری، کارگران معترض کارخانه آلکوآ از جزیره ساردنیا وارد بندر ‘چیویتاوکیا’ در ۷۰ کیلومتری شمال غرب رم شدند و همزمان راهپیمایی اعتراضی خود را به مقصد رم شروع کردند.

کارگران معترض بلافاصله پس از خروج از کشتی در بندرگاه، با برافراشتن پرچم های اتحادیه های کاری و شعار نوشته هایی، روانه وزارت توسعه اقتصای در رم شدند، جایی که قرار است برای دو روز برای تحقق درخواست های خود از دولت ایتالیا برای نجات این کارخانه که مهمترین در اروپا بشمار می رود، تحصن کنند.

همراه با کارگران این کارخانه برخی از شهرداران جزیره ساردنیا نیز و همچنین ‘ساواتوره چرکی’ استاندار و شماری از مدیران محلی و پارلمانی نیز حضور دارند.

براساس گزارش های دریافتی ، راهپیمایی کارگران کارخانه الکوا که در محاصره کامل پلیس ضد شورش قرار گرفته است ، هم اکنون از بندر ‘چیویتاوکیا’ به سوی رم ادامه دارد و قرار است پس از پیمودن قسمتی از راه، خود را با اتوبوس به وزارت توسعه اقتصادی ایتالیا برسانند و تحصن دو روزه خود را شروع کنند.

قرار است روز جمعه نشستی در وزارت توسعه اقتصادی برای بحث در خصوص نجات این کارخانه برگزار شود.

هم اکنون یک شرکت چند ملیتی سوییسی بنام ‘گلنکور’ علاقمندی خود را جهت خرید ان اعلام کرده و گفته می شود که دو شرکت چند ملیتی دیگر نیز برای خرید این گروه صنعتی ابراز تمایل کرده اند.

در ادامه اعتراض کارگران این کارخانه امریکایی در ایتالیا، هفته گذشته بیش از ۲۰۰ کارگر معترض این کارخانه در یک اقدام اعتراضی سعی در ورود به بندرگاه در کالیاری را داشتند، اما پلیس ضد شورش به آنها حمله ور شد.

با حمله ماموران ضد شورش شماری از کارگران به نشان اعتراض و برای جلوگیری از لنگرانداختن کشتی ها، خود را به آب پرتاب کردند و ماموران پلیس شماری را به ضرب باتوم مجروح کرد.

مدیران این کارخانه امریکایی تصمیم گرفته اند بدون توجه به حمایت های دولت ایتالیا برای فعالیت این گروه صنعتی در ایتالیا، تا پایان ماه اوت کارخانه را تعطیل کنند.

این غول صنعتی آمریکایی در ماه ژانویه گذشته تصمیم به تعطیلی کارخانه در ساردنیا گرفت که خود شکستی نه تنها برای یک هزار کارگر، بلکه برای دولت ایتالیا محسوب می شود، چرا که از سال ۱۹۹۵ این شرکت آمریکایی از یک سری تعرفه های پایین از سوی دولت رم برخوردار بوده که بر اساس آمار و تخمین ها حدود یک و نیم میلیارد یورو برای این کشور بحران زده هزینه داشته است.

کارگران معترض که تاکنون بارها دست به تظاهرات و اعتراض زده اند با فریبکار خواندن مدیران این کارخانه آمریکایی، اعلام کردند: آنها – مدیران آمریکایی- می خواهند کارخانه را پس از سال ها استفاده از تعرفه های دولت ایتالیا، با توجیه کم سود بودن، در شرایط بحران اقتصادی حاکم بر کشور تعطیل و بیش از یک هزار کارگر را اخراج کنند.

کارخانه آمریکایی آلکوآ واقع در جزیره ساردنیا، سومین تولیدکننده آلومینیوم در جهان محسوب می شود. آلکوآ علاوه بر محصولات آلومینیومی، مواد مصرفی و صنعتی متعددی را نیز تولید می کند.

اروپام ** ۲۱۷۱**۱۵۹۶

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۳۰۰۷۴۳


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.