کشورهای منطقه، بازار بکری برای مرکز فرآوری “مواد معدنی” ایران است

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

معاون وزیر و رئیس هیات عامل ایمیدرو گفت: کشورهای منطقه، بازار بکری برای توسعه فعالیت های مرکز فرآوری مواد معدنی ایران است.

به گزارش ممتاز به نقل از خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، مهدی کرباسیان در جریان بازدید از مرکز فرآوری مواد معدنی ایران با بیان این مطلب اظهار داشت: حیات هر سازمان وابسته به وجود تحقیق و پژوهش است و اگر کشورهایی نظیر آمریکا، اروپا و غیره پیشرفت مستمر دارند، به سبب اختصاص هزینه های لازم به حوزه تحقیق و پژوهش است.

وی ادامه داد: میزان هزینه تحقیقات برای سازمان توسعه ای نظیر ایمیدرو بسیار پایین است و برای ارتقای جایگاه کشور در زمینه محیط کسب و کار، توجه به بودجه تحقیقات و پژوهش ضروری است.

رئیس هیات عامل ایمیدرو با اشاره به پیش زمینه های توسعه تحقیق و پژوهش گفت: تامین تجهیزات، امکانات و نیروی انسانی و نیز تعریف صحیح از تحقیقات و انتخاب مسیر درست، برای توسعه این حوزه ضروری است.

وی افزود: البته نتایج حاصل از تحقیقات ممکن است کوتاه مدت و ملموس نباشد و باید صعه صدر داشت. همچنین، نباید انتظار اقتصادی بودن آن را داشت.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین با بیان اینکه مرکز فرآوری مواد معدنی ایران یک بخش زیربنایی و اساسی برای توسعه کشور محسوب می گردد، تصریح کرد: این مرکز ظرفیت بالایی داشته و امکان افزایش فعالیت تا ۴ برابر را دارد و باید به صورت جدی تر و فعال تر، از قابلیت ها و ظرفیت های موجود بهره برد. ایمیدرو نیز با تمام توان از این مرکز حمایت می کند.

کرباسیان با تاکید بر اجرای اولویت های کاری این مرکز برای توسعه اعلام کرد: تدوین آیین نامه بازاریابی (ایمیدرو مجوز این نوع فعالیت را صادر می کند)، انتصاب ۳ نفر هیات اجرایی از مرکز، گسترش فعالیت های پژوهشی به سمت مواد معدنی کمیاب و گرانقیمت، برقراری ارتباط با مراکز تحقیقاتی و علمی بین المللی، اعلام زمانبندی برای اجرای به موقع طرح ها و نیز تعریف طرح های پژوهشی کاربردی و از جمله طرح های زیست محیطی، از اولویت های کاری این مرکز محسوب می گردد.

در این جلسه، همچنین مدیر مرکز فرآوری مواد معدنی ایران با بیان اینکه در این مرکز، برای همه مواد معدنی فلزی و غیر فلزی، فرآوری انجام می گردد، گفت: تجهیزات این مرکز از برترین تجهیزات روز دنیا تهیه شده و پایلوت فرآوری این مرکز، جزو ۵ مرکز اول دنیاست و تاکنون، طرح های ملی و حتی فراتر از سطح ملی همچون تجزیه مواد معدنی «سنگان» و «سرب و روی مهدی آباد» را به اجرا رسانده ایم.

وی ادامه داد: جلوگیری از خام فروشی در کشور جز از طریق این مراکز تحقیقاتی امکان پذیر نیست و همچون همه جای دنیا، توسعه و نتیجه مندی مراکز مذکور، سرمایه گذاری، تحمل، اعتقاد و اعتماد می خواهد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.