کوک کردن سازها در فصل گرم موسیقی

جام جم آنلاین: بعد از پایان سوگواری روز چهارشنبه و گذشتن از فصل امتحانات مدارس و در آستانه عید مبعث، بهار کنسرت‌های موسیقی هم از راه رسید و در همین روزهای پایانی هفته، پنج گروه موسیقی در سالن‌های تهران روی صحنه می‌روند.

روزهای شلوغ برگزاری کنسرت‌ها آغازی است برای کنسرت‌های زیادی که در تیر ماه و همزمان با اعیاد شعبانیه روی صحنه خواهد رفت.

طبق برنامه قرار است نیمه دوم خرداد خوانندگان و گروه‌های موسیقی پاپ با ۶ کنسرت، موسیقی سنتی با یک کنسرت و موسیقی محلی هم با یک اجرا نویددهنده یک فصل گرم برای کنسرت‌های موسیقی باشند. همچنین در آغاز این فصل گرم، گروه «پریشاد» نیز کنسرتی را برای زنان برگزار می‌کند.

از نام‌های آشنای موسیقی ارکسترال نیز می‌توان به اجرای لوریس چکناواریان و ارکستر مجلسی ارمنستان در تالار وحدت اشاره کرد.

چکناواریان با ارکستر موسیقی مجلسی ارمنستان از فردا به مدت دو هفته در تالار وحدت روی صحنه می‌رود و تا دو تیر به اجرای کنسرت می‌پردازد.

مدیر برنامه‌های این هنرمند به جام‌جم گفت: چکناواریان هم‌اکنون در ارمنستان به سر می‌برد و مشغول انجام تمرین‌های نهایی با ارکستر موسیقی مجلسی ارمنستان است. به گفته او، این هنرمند امروز به تهران می‌آید و از روز جمعه اجرای خود را آغاز می‌کند. فروش بلیت‌های این کنسرت نیز از چندی پیش به صورت اینترنتی آغاز شده است.

گروه «کر ۶۰ سالگی» در تالار رودکی

یکی از گروه‌هایی که از همان بدو پیوستن به گروه‌های موسیقی کنجکاوی خیلی‌ها را برانگیخت، گروه «کر۶۰سالگی» بود.

علت کنجکاوی هم این بود که اعلام شد تمام اعضای این گروه بیش از ۶۰ سال سن دارند و حالا در این چند روز اعضای سالمند این گروه تصمیم گرفته‌اند یک بار دیگر برای اجرای کنسرت روی صحنه بروند و ثابت کنند که همچنان دود از کنده بلند می‌شود.

کنسرت گروه «کر ۶۰ سالگی» به سرپرستی فرشاد فولادوند امروز و فردا از ساعت ۱۸ در تالار رودکی اجرا می‌شود. در کنسرت هنرمندان ۶۰ سال به بالا، قطعاتی از هنرمندانی چون روح‌الله خالقی، همایون خرم، علی تجویدی و مهدی خالقی نواخته و اجرا می‌شود.

این گروه موسیقی آبان سال گذشته هم در فرهنگسرای شفق اجرای خوبی را داشت و بزرگانی چون همایون خرم، شاهین فرهت، انوشیروان روحانی، لوریس چکناواریان و هوشنگ جاوید به تماشای این اجرا نشستند و اجرای خوب این گروه را ستودند.

به گفته سرپرست این گروه، مسن‌ترین عضو گروه «کر ۶۰ سالگی» ۸۰ سال سن دارد و جوان‌ترین آنها در آستانه ۶۰ سالگی است. همچنین از ۴۴ عضو این گروه، تنها ۶ نفر مرد هستند و سایر اعضا را زنان علاقه‌مند به موسیقی تشکیل می‌دهند.

اجرای موسیقی به یاد مجید وفادار

از دیگر کنسرت‌های آخر هفته باید به اجرای گروه «مهراوه» به سرپرستی شهرام رضایی اشاره کرد که با گرامیداشت یاد مجید وفادار ـ آهنگساز و نوازنده ویولن ـ با هدف احیای موسیقی بومی برگزار می‌شود. این کنسرت با خوانندگی مجتبی عسگری و ژیان احمدی در تالار اندیشه حوزه هنری اجرا خواهد شد.

کنسرتی برای زنان

کنسرت گروه «پریشاد» هم به سرپرستی پریچهر خلوتی، فردا ساعت ۱۵ در تالار وحدت برگزار می‌شود. در این کنسرت که به گفته سرپرست گروه برای کمک به ۵۰ بانوی بیمار تدارک دیده شده، قطعات جدیدی در دستگاه همایون و مایه اصفهان از آهنگسازانی همچون انوشیروان روحانی، محمد سریر، حسن لشگری، همایون خرم، پرویز یاحقی و… نواخته و اجرا خواهد شد.

اجرای شهریاری با لباس سنتی

رحیم شهریاری، خواننده‌ای که خودش مدعی اجرای فولک ـ پاپ است و بین آذری‌زبان‌ها هوادار بسیاری دارد هم امروز در سالن نمایشگاه بین‌المللی تهران (میلاد) روی صحنه می‌رود و موسیقی محلی آذربایجان را اجرا می‌کند.

او به جام‌جم گفت: کنسرت گروه آراز از دو قسمت تشکیل شده که در قسمت نخست، قطعه‌های مربوط به آلبوم‌های موسیقی اجرا می‌شود.

شهریاری ادامه داد: در قسمت دوم کنسرت، با لباس محلی آ‌ذربایجان روی صحنه می‌آیم و قطعات محلی خطه آذربایجان را اجرا می‌کنم.

اجرای خوانندگان پاپ

علی عبدالمالکی هم ۳۰ خرداد در سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی تهران روی صحنه می‌رود و قطعاتی را برای علاقه‌مندان اجرا می‌کند.

کنسرت مازیار فلاحی ۲۲، ۲۳ و ۲۴ خرداد در سالن همایش‌های برج میلاد تهران برگزار می‌شود و فرهاد جواهرکلام نیز ۳۱ خرداد در سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی تهران روی صحنه می‌رود.

تنها کنسرتی که خارج از تهران برگزار می‌شود نیز متعلق به محسن یگانه، خواننده پرطرفدار موسیقی پاپ است که ۳۱ خرداد و اول تیر در بجنورد برگزار خواهد شد.

زینب مرتضایی فرد – ‌گروه فرهنگ و هنر


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.