لباس هایتان را سالم نگه دارید

۰۶م آذر ،

پوشش ولباس یکی از مهمترین ملزومات زندگی است و در نبود آن زندگی کردن ناممکن است. البته در صورت وجود لباس نیز باید از آن به درستی نگه داری و استفاده کنیم.

به گزارش گروه خواندنی های مشرق، تنها داشتن لباس مهم نیست و نگه داری درست از آن نیز بسیار مهم است به طوری که در صورت درست نگه داری نکردن از لباس ممکن است بسیار زود از بین برود و ضرر مالی به شما وارد کند. همچنین در بعضی شرایط ممکن است شما را به دردسر نیز بیاندازند از همین رو باید در نگه داری آن ها دقت لازم را داشته باشید.

**اولین نکته در مورد لباس ها این است که آن ها را به اندازه سایزتان تهیه کنید چرا که اگر سایز لباس مناسب نباشد نه تنها ظاهری زیبا ندارد بلکه دچار آسیب هایی نیز می گردد. برای مثال لباس های تنگ برای اشخاص چاق مساوی است با از بین رفتن دکمه های لباس و حتی لباس ممکن است پاره شود.

**در مورد محل نگه داری لباس هایتان نیز توجه داشته باشد که نباید در جای نمدار و یا بسیار مرطوب نگه داری شوند. این فضاها به بافت های لباس آسیب وارد می کنند و تار و پودهای آن را از بین می برد.

**اگر لباس ها را در کمد قرار می دهید می توانید از کاورهای پلاستیکی برای تمیز نگه داشتن آن ها و همچنین مرتب ماندن حالت اتویشان استفاده کنید. این پلاستیک ها نمی گذارند تا لباس ها از حالت اصلی خود خارج شوند.

**در کنار نگه داری از لباس ها شست و شوی درست آن ها نیز بسیار مهم است چرا که یک شست و شوی درست می تواند سال های لباس را سالم نگه دارد اما شست و شوی غلط لباس را چند روزه از بین می برد.

**همیشه به پیشنهاد های ایمنی که در مورد شست و شو بر روی لباس نوشته شده است دقت داشته باشید. گاهی اوقات نکات خاصی در آن ها آمده است که ممکن است شما از آن با خبر نباشید و به اشتباه با لباس برخورد کنید.

**لباس های رنگی و سفید را با هم درماشین لباس شویی قرار ندهید چرا که ممکن است بعضی از لباس های رنگی مقداری از رنگشان را خارج کنند و باقی لباس ها نیز از بین می روند.

**میزان پودر و همچنین مقدار درستی نرم کننده نیز از جمله موارد بسیار مهم در حفظ سلامت لباس است و شما باید به ان ها دقت داشته باشید تا لباس شما دچار آسیب خاصی نشود چرا که بعضی از لباس ها به پودرهای متفاوت واکنش نشان می دهند.

**لباس ها را حداکثر تا ۴۸ ساعت بعد از شست و شو اتو بکشید. بیش از این زمان می تواند سبب شود تا الیاف لباس شکل خاصی را به خود بپذیرند و دیگر بازگرداندن آن ها به حالت اولیه بسیار سخت است.

**گاهی اوقات بعضی از بخش های لباس مانند سر آستین ها و یا یقه به سبب آلودگی بسیار به درستی پا نمی شوند برای پاک کردن این بخش ها بهتر است به صورت دستی و با پودرهای با کیفیت و پاک کننده ها اقدام کنید.

باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.