لبنانی ها برای کسب امتیاز به ایران می آیند/ برخورد کی روش با رحمتی منطقی است

۱۶ام بهمن ،

کارشناس فوتبال کشورمان گفت: به طور طبیعی لبنانی ها برای نباختن به مصاف تیم ملی ایران می روند. این تیم به دنبال کسب یک امتیاز در بازی خارج از خانه است.

هومن افاضلی در گفتگو با خبرنگار ورزشیممتازنیوز، افزود: کیفیت بازی لبنان نسبت به تیم ملی بسیار ضعیف تر است، برنامه لبنانی ها این است که در نیمه زمینشان دفاع کنند و از طریق ضد حمله و ضربات ایستگاهی به گل برسند.

کارشناس فوتبال کشورمان بیان داشت: کی روش باید راهکاری بیندیشد که بازیکنان تیم ملی بتوانند از خط دفاع متراکم و فشرده لبنانی ها عبور کنند.
تیم ملی در طول بازی هایی که انجام داده تا الان برنامه ای برای دفاع فشرده نداشته است.

وی تصریح کرد: تیم ملی در همان ابتدا باید به گل برسد تا دفاع حریف را باز کند. اگر نتوانستند در همان ابتدا گلزنی کنند صبر و حوصله داشته باشند و با گردش توپ در همه نقاط زمین انرژی بازیکنان لبنان را بگیرند به طور حتم با این تاکتیک در اواسط بازی به گل می رسند.

افاضلی دربارهٔ برگ برنده تیم ملی گفت: حضور جباری در زمین مسابقه جزو برگ برنده های تیم ملی به شمار می رود. جباری با خلاقیت و تکنیکش می تواند پاس های عمقی به مهاجمان تیم بدهد.تیم ملی در چند بازی قبل نبود جباری را احساس کرد.

کارشناس فوتبال دربارهٔ ارزیابی اش از انتقادهای صورت گرفته نسبت به لیست تیم ملی گفت: به نظرم انتقاد کردن از لیست تیم ملی یک عادت شده است. انتخاب ملی پوشان ابتدایی ترین حق سرمربی است چرا که وی مسئول نتایج تیم ملی خواهد بود.

وی در ادامه تصریح کرد: کی روش براساس ایده ای که برای بازی با لبنان در نظر گرفته بازیکنان را انتخاب می کند. متأسفانه باشگاه ها عادت کرده اند که مشکلات تیمشان را با ایراد گرفته از تیم ملی برطرف کنند.

افاضلی تصریح کرد: مسئولان تیم های لیگ برتر برای افزایش روحیه بازیکنان و بالا بردن اعتبار تیمشان تمایل دارند که تعداد بسیاری از بازیکنانشان به تیم ملی دعوت شوند.

کارشناس فوتبال کشورمان بیان کرد: بعضی از اهالی فوتبال در ظاهر ابراز به همکاری با تیم ملی را می کند. اشخاص فوتبالی هیچ وقت در مورد لیست تیم ملی نظر نمی دهد. در حالی که مدیران باشگاه ها فوتبالی نیستند به خاطر همین اظهار نظر می کنند.

وی درخصوص دعوت شدن رحمتی به تیم ملی گفت: رحمتی کار خوبی نکرد که بدون هماهنگ با کادر فنی از تیم ملی خداحافظی کرد. اقدام رحمتی به سبب بی تجربگی و جوانی اش صورت گرفت. کی روش اصولی با کناره گیری رحمتی برخورد کرد.

وی عنوان کرد: امیدوارم مشکل رحمتی طوری برطرف شود که هر دو طرف حقشان پایمال نشود و توانایی رحمتی هم به هدر نرود.

افاضلی در پایان خاطر نشان کرد: پیش بینی نتیجه بازی سخت است اما امیدوارم تیم ملی موفق و سربلند از زمین مسابقه خارج بیاید./مح


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.