“لرزه‌خیزی” تهران بررسی می‌شود

۲۵م آذر ،

کد خبر: ۵۵۳۶ تاریخ انتشار یافتن: شنبه ۲۵ آذر۹:۴۳ عصر ذخیره ارسال به دوست نسخه چاپی

پژوهشگاه بین‌المللی زلزله‌شناسی و مهندسی زلزله طی هفته جاری با برگزاری شش نشست تخصصی که چهار نشست به موضوعات مدیریت و علوم انسانی در حوزه پژوهشی و فناوری اختصاص دارد، هفته پژوهش و فناوری را گرامی می‌دارد.

به گزارش نوساز، دکتر مهدی زارع، معاون پژوهش و فناوری پژوهشگاه زلزله‌شناسی در گفت‌و‌گو با خبرنگار پژوهشی ایسنا اظهار کرد: برنامه‌های هفته پژوهش در پژوهشگاه بین المللی زلزله شناسی و مهندسی زلزله که از روز یکشنبه آغاز می‌شود به نحوی تنظیم شده که ضمن بررسی دستاوردهای پژوهشی و تمرکز بر موضوعات مهم به مباحث اصلی مدیریت پژوهشی و موضوعات اجتماعی مربوط به حوزه پژوهش و فناوری نیز پرداخته شود.

وی خاطرنشان کرد: در روز یکشنبه ۲۶ آذر ماه برنامه راهبردی پژوهشگاه در نشستی با حضور رییس پژوهشگاه و مشاور برنامه راهبری پژوهشگاه این برنامه به بحث گذاشته می گردد. در عصر همین روز توسعه فناوری و ساخت تجهیزات تازه و مورد نیاز در کشور در زمینه زلزله‌شناسی و انرژی‌های نو مورد توجه قرار می‌گیرد. در نشست صبح دوشنبه ۲۷ آذر مساله لرزه‌خیزی تهران مورد توجه قرار می‌گیرد و در بعد از ظهر دوشنبه به تاریخ علم و نگاه دانشمندان مسلمان به علم می پردازیم.

زارع تصریح کرد: روز چهارشنبه ۲۹ آذر در نشست صبح به روش‌های نوین مقاوم سازی لرزه‌ای و در نشست آخر در بعدازظهر چهارشنبه به زلزله و رسانه پرداخته می‌شود. در این جلسه ضمن ارایه یک سخنرانی تخصصی در زمینه ارتباطات و رسانه ، فعالان عرصه رسانه ضمن عرضه نمونه‌هایی از نگاه رسانه‌های صوتی، تصویری، اینترنتی به مساله زلزله و رخداد زلزله و آموزش همگانی در آن می‌پردازند.

وی گفت: طی هفته پژوهش غرفه پژوهشگاه بین‌المللی زلزله شناسی و مهندسی زلزله در نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری در دانشگاه شهید بهشتی نیز برقرار خواهد بود که از علاقمندان دعوت می‌شود برای آشنایی بیشتر با پژوهشگاه و فعالیت‌ها و مباحث مطرح در آن ضمن شرکت در این نشست‌ها، در غرفه پژوهشگاه در نمایشگاه هفته پژوهش در دانشگاه شهید بهشتی نیز حاضر شوند.

منبع: ایسنا


برچسب هابرچسب ها: زلزله ، زلزله نگار ، شتاب سنج ، مراکز زلزله نگاری، شبیه ساز



آخرین خبرها
منبع: نوسازنیوز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.