لزوم افزایش نظارت بیمه مرکزی

۱۶م دیماه ،

بینا- مدیرعامل بیمه پارسیان گفت: بسیاری از شرکت‌های بیمه با توجه به توان فنی و مالی که دارند اجازه قبول اتکایی ندارند اما این کار را انجام می‌دهند و دست به رفتارهای غیر رسمی می‌زنند که بیمه مرکزی باید کنترل داشته باشد.

به گزارش بینا، هادی اویارحسین، با بیان اینکه ما در صنعت بیمه بیمه‌نامه‌ها را با توجه به سرمایه‌شان طبقه بندی می‌کنیم،‌ به ایسنا گفت: هرچقدر سرمایه کمتر باشد تعداد بیمه نامه‌ها بیشتر می‌شود و هرچقدر سرمایه بالا تعداد بیمه نامه‌ها کمتر و کنترل بیمه مرکزی بر این شرکت‌ها راحتر است اما برای شرکت‌های کوچک کنترل سخت‌تر می‌شود.
وی افزود: بیمه مرکزی اگر در این بخش کنترل بیشتری داشته باشد و نظارت کند ترمزی برای رفتارهای غیر فنی در صنعت بیمه می‌شود و دیگر بعضی شرکت‌ها با نرخ غیر فنی قرارداد نمی‌بنندند.
وی با بیان اینکه سرعت رفتن از نظام تعرفه‌ای مشخص به نظام تعرفه‌ای آزاد بسیار بود گفت: اگر این سرعت کمتر بود و چندسالی طول می‌کشید شاید امروز مقداری از آن چالش‌های جدی که روبه‌رو هستیم کاسته می‌شد البته در بحث بیمه‌های خرد اگر شرکتی نرخ شکنی کند آسیب بسیاری نمی‌بیند اما در بیمه‌نامه‌های بزرگ محدودیت‌هایی وجود دارد و مشکلات بسیار می‌شود.
اویارحسین اظهار کرد: اگر بیمه مرکزی در بحث نظارت مالی برای تک تک بیمه‌نامه‌های بزرگ سهم نگهداری و اتکایی را مانیتور و کنترل کند و شرکت‌ها حتما واگذاری اتکایی انجام دهند مشکل خاصی به وجود نمی‌آید.
مدیرعامل بیمه پارسیان تصریح کرد: بعضی شرکت‌ها طبق جدول بیمه مرکزی اجازه قبولی اتکایی را ندارند و اگر بپذیرند سبب می‌شود که با نرخ غیر فنی قرار انجام شود، بنابراین بیمه مرکزی موظف است با کنترل سهم نگهداری و اجازه قبولی ، شرکت‌ها را تحت نظارت داشته باشد تا چنین قراردادهایی بسته نشود.

RSS
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.