لزوم تعامل میان سینماگران در جشنواره فیلم فجر

۰۹ام بهمن ،

بازیگر فیلم «قلاده‌های طلا» ابراز امیدواری کرد امسال جشنواره فیلم فجر با مدد گرفتن از تجربیات سالهای قبل، یکی از باشکوه‌ترین اجراهای خود را برگزارکند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ علی رام نورایی بازیگر سینما و تلویزیون که امسال با فیلم سینمایی «استرداد» در جشنواره فیلم فجر حضور دارد، در گفتگو با ستاد خبری سی و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجرافزود : بنده بر این باورم که جشنواره فیلم فجر صد در صد در رشد و شکوفایی سینمای ایران تاثیرگذار بوده و ترسیم‌کننده افق سینمای ایران در سال بعد خواهد بود.  
وی با بیان اینکه جشنواره فیلم فجر بهترین و بزرگترین اتفاق فرهنگی کشور محسوب می‌شودف ادامه داد: این جشنواره همواره سبب شده که فیلمسازان و اهالی سینما با رغبت بیشتر و بهتر در افزایش کیفیت کارهای خود کوشا باشند.  
بازیگر فیلم سینمایی «گلوگاه شیطان» اضافه کرد: یکی از کارکرد‌های جشنواره فیلم فجر ایجاد تعامل میان سینماگرانی است که به دلایل مختلف دچار اختلاف شدند. امسال هم امیدواریم شاهد این تعامل در میان اهالی سینما باشیم، به شرطی که سینماگران هم تمایلی به این تعامل داشته باشند. من در جشنواره فیلم مقاومت که در کرمان برگزار شد، شاهد این تعامل بین سینماگران مختلف بودم.
 علی رام نورایی با اعتقاد به اینکه جشنواره فیلم فجرمی‌تواند سبب رونق‌بخشی سینمای ایران شود، گفت: متاسفانه در سال‌های اخیر سینِما دچار رکود شده و باید دلایل این مشکلات بررسی شود تا مشخص گردد چه عواملی سبب این وضعیت شده است. باید مسئولین سینمایی و بزرگ‌ترهای حوزه فرهنگی تحلیل کنند که چرا سینمایی که در حال رشد بوده به این وضعیت رسیده است؟  
بازیگر فیلم سینمایی «استرداد» یادآور شد: ضمن آرزوی موفقیت برای همه دست‌اندرکاران جشنواره که می‌دانم ماه‌ها در تلاش بودند تا ما شاهد جشنواره خوب و منظم باشیم، امیدوارم امسال شاهد جشنواره‌ای بهتر از پارسال باشیم.  
وی از سیاست همزمانی برگزاری جشنواره فیلم فجر در شهرستانها به عنوان سیاست پسندیده وقابل دفاع یاد کرد و افزود: با این سیاست، دیگر دوستداران جشنواره فیلم فجر در شهرستان‌ها، دغدغه دیدن فیلم نخواهند داشت و امیدوارم در سال‌های آینده این سیاست به گونه‌ای طراحی شود که شاهد برگزاری جشنواره در همه استان‌های کشور باشیم. /ص


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.