لزوم مراجعه iبه پزشک در وقت بروز ضایعات دهان

۲۶ آبان iبه نقل از منبع ذکر شده، در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

رئیس مرکز تحقیقات دهان، فک و صورت دانشگاه علوم پزشکی مشهد بر لزوم مراجعه iبه پزشک متخصص در وقت بروز ضایعات دهان تاکید کرد.

به گزارش تفسیری گروه علمی، پزشکی باشگاه خبرنگاران iبه نقل از وب دا، دکتر زهرا دلاوریان بروز زخم، قرمزی و سفیدی، برجستگی، بروز رنگ های تیره از جمله قهوه ای و خاکستری در دهان را از عوارضی برشمرد که ممکن است iبه دلایل مختلفی از جمله ویروسی، قارچی، استفاده از بعضی داروها و سرطان در فرد ایجاد شود و لازم است فرد برای پیگیری و درمان iبه پزشک متخصص مراجعه کند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد خاطر نشان کرد: در بعضی از مواقع ممکن است بروز زخمها در دهان ناشی از ابتلا iبه بیماریهای داخلی بدن باشد که با مراجعه iبه پزشک می توان آن را تشخیص و درمان کرد.

دکتر زهرا دلاوریان زخمهای آفتی را شایعترین نوع زخمهای دهانی عنوان کرد و گفت: این بیماری iبه صورت زخمی دردناک وکوچک، گرد یا بیضی و iبه رنگ سفید یا زرد ظاهر می گردد که حاشیه ای قرمز روشن دارد. این زخم ها اغلب در قسمت های نرم ومتحرک دهان مثل زبان، کام نرم، لب، گونه و لثه ایجاد می گردد.

دکتر زهرا دلاوریان سابقه تکراز بروز آفت دهانی در فرد، iبهبود علائم بیماری پس از یک تا دو هفته، بروز زخم ها در نقاط مختلف دهان را از علائم بروز آفت عنوان کرد و گفت: در وقت ابتلا iبه آفت، ابتدا سوزش یا خارش در ناحیه احساس و بعد دانه ای کوچک که سریعا تبدیل iبه زخمی دردناک می گردد در دهان ایجاد می گردد.

عضو هیئت علمی دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد تب خال را از دیگر عارضه های شایع دهانی عنوان کرد و افزود: بروز بی حالی، سردرد، تب و کسالت پیش از بروز تب خال از نشانه های این بیماری iبه شمار می رود و بیشتر در سنین کودکی و جوانی ایجاد می گردد.

دکتر زهرا دلاوریان ورم غدد لنفاوی، زخمهایی شبیه iبه آفت و قرمز شدن لثه ها از نشانه های این بیماری عنوان کرد و گفت: iبهتر است اشخاص با اجتناب از خود درمانی برای آگاهی از سبب بروز و درمانهای اصولی iبه پزشک متخصص مراجعه کنند./ح


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.