لزوم کاهش فاصله ۱۸ میلیارد دلاری صادرات و واردات کشور

۲۱ آبان ،

قائم مقام وزیر صنعت معدن و تجارت گفت: در سال قبل حدود ۴۲ میلیارد دلار صادرات و بیش از ۶۰ میلیارد دلار واردات داشتیم که باید این فاصله را کاهش دهیم.

به گزارش تفسیری خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه مرکزی، مسعود موحدی در مراسم تجلیل از صادرکنندگان نمونه استان مرکزی افزود: فعالان اقتصادی و جهادگران عرصه صنعت عزم خود را برای ایفای نقش شایسته در عرصه صنعت جزم کرده‌اند.

وی گفت: آمارهای انتشار یافته نشان دهنده این می باشند که با همه چالش‌ها و تحریم‌های ناجوانمردانه علیه کشور، تولید کنندگان و صادرکنندگان در حال نبرد می باشند تا پرچم مقامت و عظمت ایران اسلامی را بالا نگه دارند.

موحدی تصریح کرد: با نگاه به این چالش‌ها می توان دریافت که در یک پیچ حساس و تاثیرگذار قرار داریم که با توجه به همه مشکلات باید این تحریم‌ها و مشکلات را به فرصت برای پیشبرد صنعت و صادرات خود تبدیل و به سمت چشم‌انداز حرکت کنیم.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در سال قبل حدود ۴۲ میلیارد دلار صادرات و بیش از ۶۰ میلیارد دلار واردات داشتیم که باید همه تلاش خود را برای کاهش فاصله مقدار صادرات و واردات انجام دهیم و باید به دنبال این باشیم که به توان داخلی خود تکیه کنیم و با توان داخلی بازارهای جهان را تسخیر کنیم.

وی افزود: به دنبال این هستیم که ارز مورد نیاز واردات را از طریق صادرات تامین کنیم.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.