لزوم گسترش ارتباط صنعت و دانشگاه در داخلی سازی تجهیزات سی.ان.جی

‘شهرام اسدپور’ روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا، در پیشنهادی به دانشگاه ها گفت: بعضی از قطعات این صنعت می تواند به صورت پروژه در دانشگاه ها تعریف، نمونه سازی و اجرا شود و در صورت به نتیجه رسیدن، فاز صنعتی سازی آن آغاز شود تا بتوانیم این صنعت را در کشور با تولیدات داخلی گسترش دهیم.

وی افزود: با توجه به اینکه در ۱۰ سال گذشته با دید اجرایی و فرآگیر به صنعت سی.ان.جی توجه شده است و از آنجا که در این صنعت از تجهیزاتی به روز همچون تجهیزات با فشارسازهای بالا و ابزار دقیق استفاده می شود، باید در شناسایی این تجهیزات بیش از پیش تلاش کرد.

مجری طرح سی.ان.جی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران تاکید کرد: در راستای دستیابی به این هدف و بهتر بهره برداری کردن از این صنعت، دانشگاهیان می توانند نقش ویژه ایفا کنند.

اسدپور افزود: به عنوان نمونه در کالیبراسیون موتور خودرو، دانشگاهیان می توانند طرح های جدیدی برای بهبود عملکرد موتور و همچنین برای بهبود عملکرد جایگاه ها ارایه دهند.

به گفته ی مجری طرح سی.ان.جی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران، صنعت سی.ان.جی ایران هنوز درابتدای کار است و بخشی از تجهیزات مورد نیاز از خارج تامین می شود.

وی با تاکید بر تقویت ارتباط با دانشگاه ها، یکی از بسترهای تقویت این ارتباط را برگزاری کنفرانس سی.ان.جی عنوان و اظهار امیدواری کرد در این کنفرانس دو روزه تعامل سازنده ای میان این صنعت با دانشگاه برقرار شود.

یادآور می شود، پنجمین کنفرانس بین المللی صنعت سی.ان.جی و تجهیزات و صنایع وابسته یکم و دوم شهریورماه امسال در تهران برگزار می شود.

به گزارش ایرنا، این کنفرانس با هدف حفظ محیط زیست و ایجاد نظام پایش و ارزیابی گاز طبیعی ورودی به صنعت سی.ان.جی ، ارتقای دانش و مهارت و تکنولوژی، بررسی فرصتها و چالش ها، ایجاد بسترهای لازم جهت جذب بیشتر بخش خصوصی و ایجاد فرصتهای سرمایه گذاری خارجی برگزار می شود.

گسترش فرهنگ رعایت ایمنی مصرف، تبیین نقش صنعت سی.ان.جی در تحقق اهداف کلان و سیاستهای کلی نظام در صنعت در افق ۱۴۰۴ و ارتباط ذینفعان صنعت و معرفی برگزیدگان و تشویق تولیدکنندگان برتر داخلی از دیگر اهدافی است که این کنفرانس دنبال می کند.

استاندارد، ایمنی و محیط زیست، صادرات و اقتصاد، مسایل فرهنگی و آموزشی و همچنین نوآوری ها در این بخش از جمله محورهای این کنفرانس است.

در محور استاندارد، ایمنی و محیط زیست، مسایلی چون برنامه ریزی سیستم نگهداری و تعمیرات مخازن و تجهیزات جایگاه های سوخت، بازرسی و معاینه فنی اداری مخازن و سیستم سوخت خودروهای دوگانه سوز، برسی موانع پیاده سازی کامل نظام استاندارد ایمنی و محیط زیست در صنعت سی.ان.جی و تجهیزات وابسته آن مورد توجه قرار خواهد گرفت.

معیارها و استانداردهای رده بندی جایگاه های سوخت از لحاظ ایمنی و رعایت استانداردهای جهانی ، درجه بندی جایگاه های سی.ان.جی و نقش ارائه خدمات در توسعه صنعت سی.ان.جی، روشهای کاهش قیمت تمام شده سی.ان.جی باارتقای کیفیت تجهیزات و بهبود روند تعمیرات و نگهداشت، سیستمهای پایش و ارزیابی گاز طبیعی ورودی صنعت سی.ان.جی و نقش سی.ان.جی در کاهش آلودگی محیط زیست از دیگر مواردی است که در این کنفرانس مورد تاکید قرار خواهد گرفت.

یادآور می شود این کنفرانس رابه طورمشترک ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور و شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران برگزار می کنند.

اقتصام**۹۱۸۹**۱۵۶۱

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۱۱۶۳۶


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.