لطفا تا پایان بازی پلک نزنید

وقتی ژوزه مورینیو در سوپرجام سال پیش، انگشتش را در چشم تیتوویلانوا فرو کرد، وی هنوز دستیار پپ گواردیولا بود.دوازده ماه گذشت و حالا او جانشین دوست صمیمی‌اش روی نیمکت داغ بارسلونا شده و بامداد فردا، این بار به عنوان سرمربی در بازی رفت سوپرجام اسپانیا، به مصاف مورینیو می‌رود.

رجا: بارسا فصل پیش در جام حذفی قهرمان شده و این نخستین بازی آنها مقابل قهرمان فصل پیش لالیگا در فصل جدید است، هرچند تنش‌ها نسبت به سال قبل بین این دو تیم کاهش یافته. درگیری شدیدی که بین بازیکن‌ها در بازی برگشت سوپرجام ۲۰۱۱ اتفاق افتاد، داور را مجبور کرد سه کارت قرمز به بازیکن‌ها بدهد و تصاویر تلویزیونی هم مورینیو را نشان دادند که به ویلانووا حمله کرده است. مورینیو به علت این حمله، از دو بازی سوپرجام و ویلانووا به خاطر حرکت تلافی جویانه‌اش از یک بازی این رقابت‌ها محروم شد اما آنخل ماریا ویار رییس فدراسیون اسپانیا بعدا هر دو مربی را بخشید.
 
مورینیو به خاطر کاری که انجام داد، به جز از هواداران رئال، از کس دیگری عذرخواهی نکرد، هرچند ماه پیش گفت این کار او اشتباه بوده. ویلانووا هم که حالا جانشین گواردیولایی شده که ۱۴ جام برای بارسا آورده، سعی می‌کند این اتفاق را فراموش کند.
 
 
 
بارسا با برد یک- ۵ بر رئال سوسیداد در شروع فصل جدید لالیگا در روز یکشنبه، به سرعت بر رئال مادریدی که در خانه با والنسیا یک- یک کرد، برتری امتیازی یافت. داوید ویا بعد از هشت ماه دوری به خاطر شکستگی پایش و اضافه شدن به ترکیب آبی و اناری پوش‌ها این برد را برای ویلانووا شیرین‌تر هم کرده به خصوص با زدن گل پنجم تیمش.
 
بهترین گلزن تاریخ تیم ملی اسپانیا هنوز به آمادگی بدنی صد در صد نرسیده و بعید است که در بازی بامداد جمعه از ابتدا به میدان برود و احتمالا همین سناریو برای بازیکن تازه این تیم، الکس سانگ هم تکرار می‌شود اما یک بازیکن هست که بدون شک از ابتدا به میدان می‌رود؛ لیونل مسی، او در بازی مقابل رئال سوسیداد دو گل زد و آنقدر شانس گلزنی داشت که چیزی نمانده بود در این بازی هت تریک کند.
 
بازیکن سال جهان، که فصل پیش در کل توانست ۷۳ بار برای بارسا گل بزند مهارت ویژه‌ای در گل زدن به رئال دارد و در بازی سرعتی و هجومی بارسا، نقش مهمی به عهده گرفته: «فلسفه و شیوه بازی تیم همانی است که در زمان گواردیولا هم بود. تیم هنوز تشنه عناوین مختلف است. دوست دارم در هر مسابقه‌ای که شرکت می‌کنیم، ببریم. تیتو هم همینطور. سخت است اما تلاش خود را می‌کنیم.»
 
 
 
اما نمایش سرزنده و باطراوت مسی و بارسا، با نمایش رئال و بهترین گلزنشان، رونالدو، زمین تا آسمان فرق دارد. اگر چه آنها به نسبت بارسا در بازی ابتدایی فصل، با تیم قدرتمندتری روبرو شدند اما این تیم بسیار ضعیف ظاهر شد و رونالدو حتی موفق نشد یک شوت راهی دروازه سوسیداد کند: «هنوز صد درصد آماده نیستم اما امیدوارم به زودی به آمادگی کامل برسم.»
 
پپه، همبازی او در تیم ملی پرتغال، در برخورد با کاسیاس ضربه‌ای به سرش وارد شد و برای لحظاتی هوشیاری اش را از دست داد و یکشنبه شب را در بیمارستان سپری کرد و حضورش در این بازی در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.
 
شاگردان مورینیو در آخرین دیدارشان با بارسلونا، با گل برتری بخش رونالدو موفق شدند این تیم را یک- ۲ در نوکمپ شکست دهند و این پیروزی نقش مهمی در بردن عنوان قهرمانی آنان در فصل پیش داشت.اگر چه در زمان حضور گوادریولا، بارسا در بازی‌های ال کلاسیکو، آمار بهتری نسبت به رئال داشته‌ اما از وقتی مورینیو به این تیم آمده، تنها در یک بازی از چهار بازی در دیدارشان در کاتالونیا باخته اند.بازی برگشت سوپرجام، روز ۸ شهریور در برنابئو برگزار می‌شود.
 
دیدار تیم های بارسلونا و رئال مادرید بامداد روز جمعه از ساعت یک بامداد از طریق شبکه سوم سیما، رادیو ورزش به صورت زنده و مستقیم روی آنتن خواهد رفت.


پایگاه خبری تحلیلی ممتاز | Momtaz News

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.