لندن با موشک ضدهوایی به استقبال المپیک رفت

جام جم آنلاین: ارتش انگلیس برای جلوگیری از هرگونه حمله تروریستی در زمان برگزاری مسابقات المپیک اقدام به نصب موشک های ضد هوایی در چند نقطه لندن کرده است.یکی از این مکان ها پشت بام ساختمانی بنام فرد ویگ است. ساکنان این ساختمان نصب این موشکها را تهدیدی برای خود قلمداد کرده و علیه این اقدام به دادگاه شکایت کرده بودند اما دادگاه این دادخواست را رد کرده است.

 به گزارش روز پنجشنبه جام جم آنلاین به نقل از یورونیوز، دیوید اینرایت، وکیل ساکنان می گوید: از این به بعد وزارت دفاع این حق را دارد که از خانه هر شخصی در بریتانیا برای مقاصد نظامی استفاده کند به شرطی که بتواند نشان دهد که این استفاده برای حفظ امنیت ملی است.

« اما تفسیر حفظ امنیت ملی با خود وزارت دفاع است. آنها نه نیازی به اجازه شما دارند و نه حتی مشورت با شما. آنها می توانند خانه شما را بگیرند و بر روی آن موشک نصب کنند، تانکی را در باغچه تان پارک کنند و سربازی را در اتاق نشیمن بگمارند.»

این ساختمان یکی از شش مکانی در لندن است که سامانه موشکی در آن نصب شده است.

 ساکنان نقض مواد یک و هشت پروتکل یک کنوانسیون حقوق بشر اروپا را مستند شکایت خود قرار داده بودند. موادی که حق استفاده اختصاصی و با آرامش از منزل را برای همه به رسمیت می شناسد.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.