لیست کالاهایی که ارز ۱۲۲۶ تومانی می‌گیرند

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با برشمردن ۱۸ کالایی که در این مرحله از سوی بانک مرکزی ارز مرجع (دولتی) می‌گیرند، گفت: فعلا کالاهای اساسی در اولویت تامین ارز قرار دارند.

حمید صافدل در گفتگو با مهر گفت: هم اکنون اختصاص ارز ۱۲۲۶ تومانی به واردکنندگان کالاهای اساسی از سوی بانکها در حال انجام است و البته باید توجه داشت که اولویت اختصاص ارز مرجع، با کالاهای اساسی است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: در ۵ اولویت ارزی که از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت و نیز بانک مرکزی تعیین شده است، اولویت با گوشت قرمز، مرغ، برنج، شکر، سویا، دارو، مواد اولیه ساخت دارو و تجهیزات پزشکی، حیوانات زنده، جوجه یک روزه، انواع آلیاژ آهنی، نورد، روغن‌های خوراکی، ماشین‌آلات چاپ، ذرت دامی، لاستیک اتوبوس و کامیون و دستگاههای الکترونیکی است.

وی تصریح کرد: سایر اقلام کالایی باید ارز مورد نیاز خود برای واردات کالا را با توافق با صادرکنندگان یا از محل‌هایی همچون صادرات کالا تامین کنند، به این معنا که اگر صادرکننده‌ای کالایی را صادر کند، می‌تواند بدون محدودیت همچون سایر افراد، به واردات کالاهای مورد نیاز کشور بپردازد که البته جزء کالاهای اساسی نیستند، چراکه کالاهای اساسی ارز ۱۲۲۶ تومانی می‌گیرند.

به گزارش مهر، نرخ ارز صادراتی بین ۱۵۰۰ تا ۱۶۰۰ تومان گزارش شده است.به گفته صافدل، تمام تلاش بانک مرکزی تامین به موقع ارز مرجع برای کالاهایی است که نیاز است زودتر وارد کشور شوند.


مهدی موعود,ظهور۱۲,تصویر واقعی شیطان,دجال و فراماسونری

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.