مؤلفه های اساسی برای افزایش “اشتغال‌زایی”

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

جلوگیری ازواردات کالاهای غیر ضروری، برطرف کردن موانع تولیدی درراستای حمایت از تولید کنندگان داخلی با ارائه تسهیلات دو مؤلفه اساسی در گسترش اشتغال‌زایی است.

حمیدرضا ترقی کارشناس امور بین الملل درگفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران افزود: واردات کالاهایی که درداخل کشور به اندازه کافی تولید می گردد، مانع رشد اقتصاد و اشتغال‌زایی است.

وی با بیان اینکه مجوز واردات فقط باید به کالاهایی داده شود که در داخل کشور تولید نمی‌شود تصریح کرد: جلوگیری از واردات کالاهایی که در داخل کشور به اندازه نیاز و تقاضای مردم تولید می‌شود ضروری است و این کار می‌تواند منشاء بازار داخلی باشد.

ترقی افزود: حمایت از تولیدات داخلی مستلزم برطرف کردن موانع تولید است و این حمایت نیازمند ارتقاء فنی کارخانجات تولیدی برمبنای تحقق مانع ملی وسرمایه باشد.

این کارشناس امور بین الملل خاطر نشان کرد: تولید کنندگان داخلی باید در راستای ارتقاء تکنولوژی تولید که کیفیت و بهره وری را افزایش می‌دهد تلاش کنند.

ترقی اظهار داشت: برای حمایت از تولیدات داخلی وتولید یک کالای مفید و بی نقص بایدگام‌های اساسی در جهت اصلاح الگوی مصرف برداشت.

وی یاد آور شد: اشتغالزایی درکشور و از بین رفتن بیکاری با الگوسازی فرهنگی و حمایت جدی از تولیدات و تولید‌کنندگان داخلی میسر خواهد شد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.