مادری دو جفت دوقلوی همسان به دنیا آورد

۰۳م اسفند ،

به گزارش برترین ها، خانم ترسا مونتالوو، ۳۶ ساله، در روز ولنتاین چهارقلو به دنیا آورد و اسم آنها را اِیس، بلین، کَش و دیلان گذاشت. اِیس و بلین یک جفت داشتند و کَش و دیلان هم از یک جفت تغذیه می کردند.

مونتالوو می گوید: «ما برای نامگذاری آنها از الگوی A, B, C, D استفاده کردیم. ما منتظر یک بچه بودیم، ولی خدا به ما چهار بچه داد.»

مونتالوو و شوهرش، مانوئل مونتالوو ۴۳ ساله، فکر می کردند که قرار است دوقلو داشته باشند تا اینکه دکتر صدای ضربان قلب سومی را شنید. دکتر آنها را به متخصص جنین شناسی ارجاع داد و در معاینه بعدی، ضربان قلب چهارمی هم شنیده شد.

مانوئل مونتالوو می گوید: «وقتی دکتر به ما گفت که قرار است چهار بچه داشته باشیم، یعنی دو جفت دوقلو، باورمان نمی شد. ما فقط یک برادر یا خواهر کوچک برای پسر دو و نیم ساله مان، ممفیس، می خواستیم.»

حدود ۲ درصد از همه بارداری ها منجر به یک جفت دوقلوی همسان می گردد که تخمک بارور شده به دو جنین تقسیم می گردد. ولی شانس اینکه دو جفت به وجود بیاید چقدر است؟ به نقل از دکتر جیمز گریفو، رئیس مرکز باروری دانشگاه نیویورک می گوید، شانس آن بسیار کم است.

او در مورد تقسیم دو جنین در باروری تزریقی می گوید: «شانس این نتیجه تقریباً یک در ده هزار است. حتی در باروری طبیعی هم ممکن است اتفاق بیفتد، ولی شانس آن بسیار نادرتر است.»

به گفته ترسا مونتالوو، باروری او کاملاً طبیعی بوده است. «من از داروهای باروری استفاده نکردم. ما برای باروری برنامه ریزی کردیم. من فکر می کنم که موفقیت مان کمی بیشتر بوده است!»

به گزارش برترین ها، چون دوقلوهای همسان کیسه آب و جفت مشترکی دارند، ریسک گیر کردن آنها در بند ناف یکدیگر و ابتلا به سندرم انتقال خون دوقلو-به-دوقلو بسیار است – یک بیماری جفتی نادر که منجر به دریافت خون کمتر در یکی از دوقلوها می گردد.

دکتر کیمبرلی گسکی، متخصص مامایی در مرکز پزشکی UH Case در کلیولند اوهایو می گوید: «داشتن چندقلو قطعاً ریسک بسیاری در بارداری دارد. یکی از بزرگترین ریسک ها، زایمان زودرس و محدودیت رشد است.»

این دوقلوها در ۳۱ هفتگی به صورت سزارین به دنیا آمدند. وزن نوزادان بین ۱۳۰۰ تا ۱۷۰۰ گرم است.

با آنکه به دنیا آوردن دو جفت دوقلوی همسان بسیار نادر است، ولی قبلاً هم در مورد آن شنیده بودیم. در آوریل ۲۰۱۱، میراندا و جاش کرافورد از شارلوت واقع در نیویورک سیتی، بعد از باروری تزریقی، صاحب یک دوقلوی همسان دختر و یک دوقلوی همسان پسر شدند. در سال ۲۰۰۲ نیز، کریستینا تتریک از ویچیتا کانزاس، مانند مونتالو ها، دو جفت دوقلوی همسان به دنیا آورد.

با آنکه با تولد این چهار پسر، خانه این پدر و مادر کاملاً شلوغ شده است، ولی آنها کارشان تمام نشده است. مانوئل مونتالوو می گوید: «ما یک دختر هم می خواهیم.»


مجله اینترنتی برترین ها | پورتال خبری و سبک زندگی
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.