مادر از امشب به شبکه دو می آید

۲۱اردیبهشت،

سریال تلویزیونی «مادر» به نویسندگی و کارگردانی بیژن بیرنگ و تهیه‌کنندگی مهران رسام امشب از شبکه‌دو پخش می‌شود .

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛بیرنگ در این سریال با نگاهی متفاوت و خاص به جنگ پرداخته است. در این سریال گوهرخیراندیش، پژمان بازغی، لاله اسکندری، سیاوش خیرابی، نورالدین استوا، مالک حق‌پورسراج و رضا یزدانی بازی می‌کنند.

مهران رسام، تهیه‌کننده سریال تلویزیونی «مادر» دربارهٔ این سریال گفت: این سریال تلویزیونی در ۱۴ قسمت ۴۵ دقیقه‌ای تولید شده و از امشب به صورت شبانه ساعت ۲۱ از شبکه‌دو پخش می‌شود. تلاش کرده‌ایم قصه‌ای جذاب و دیدنی را برای مخاطبان به تصویر بکشیم.

وی با ذکر این نکته که سریال مادر در ادامه سریال «همچون سرو» تولید شد و قرار بود بعد از پایان این سریال پخش شود که بنا به دلایلی میسر نشد، گفت: بیژن بیرنگ، فیلمنامه «مادر» را با نـگاهی متفاوت دربارهٔ جــنگ نوشت و آن را کارگردانی کرد. بیژن بیرنگ، نویسنده و کارگردان سریال «مادر» هم دربارهٔ شکل‌گیری طرح این سریال گفت: دو، سه سال پیش طرح این سریال را به شبکه دو دادم و فیلمنامه را هم خودم نوشتم. این سریال در ادامه سریال «همچون سرو» تولید شد. سریال «مادر» برخلاف «همچون سرو» که اپیزودیک بود، قصه‌ای پیوسته دارد. تنها بخش مشترک این دو سریال موضوع جنگ است.

وی با اشاره به داستان سریال «مادر» افزود: این سریال قصه مادری است که برای بازگرداندن فرزندش به جبهه می‌رود، اما در آنجا ماندگار می‌شود و ازدواج می‌کند.این سریال مثل دیگر کارهایم فضایی مفرح دارد و همان مسائلی را که همیشه در کارهایم مطرح کرده‌ام در این سریال نیز به تصویر کشیده‌ام. دغدغه‌ام مسائل خانوادگی است که این‌بار در فضای جنگ روایت می‌شود. تلاش کردم از زاویه دیگر به مسائل اجتماعی و خانوادگی بپردازم تا برای مخاطبان هم جذابیت لازم را داشته باشد.

این کارگردان در پاسخ به این سوال که چه عاملی سبب شد سریالی با موضوع دفاع مقدس بسازید، گفت: یکی از دلمشغولی‌های من ساخت آثاری بوده که فضای آن در روزهای جنگ بگذرد. به همین دلیل دو قسمت اول سریال «سرزمین سبز» را به موضوع جنگ اختصاص دادم و سریال «همچون سرو» را هم با موضوع دفاع مقدس مقابل دوربین بردم.

وی ادامه داد: در سریال‌های همچون «سرو» و «مادر» از زاویه‌ای جدید به جنگ پرداختم، چون معتقدم جنگ عین زندگی است. به همین دلیل در قالب قصه‌ای دراماتیک به خصوصیات روحی و روانی آدم‌های این دوره پرداختم. در آن روزها همه درگیر جنگ بودند، اما این مساله سبب نشده بود که از زندگی عبور کنیم و رفتارهای روزانه را کنار بگذاریم.

بیرنگ اشاره کرد: در آن سال‌ها ما زندگی عادی‌مان را داشتیم و در کنار زندگی، جنگ هم بود. جنگ مانع ازدواج، تحصیل، کار و… نشده بود. حال من در سریال تلویزیونی «مادر» سعی کردم با در نظر گرفتن این مسائل به روزهای جنگ بپردازم.

این کارگردان با اشاره به این‌که داستان سریال «مادر» خاص است و نه واقعی، گفت: وقتی مردم این سریال را تماشا کنند، با پیشرفت قصه متوجه می‌شوند که جبهه نمادی از یک فضاست، دنیایی که حقیقی است اما واقعیت محض نیست و نباید دنبال عینیت در این سریال تلویزیونی باشند.

بیرنگ دربارهٔ لوکیشن سریال «مادر» گفت: برای ساخت این سریال از همان لوکیشن قلعه سرو که برای تولید سریال تلویزیونی همچون سرو استفاده کرده بودیم، بهره بردیم. فیلمنامه سریال همچون سرو را خود سیانی نوشته بود، اما سریال مادر را خودم نوشتم و همین مساله سبب شد تا به فضای کارهای قبلی‌ام نزدیک باشد.این کارگردان دربارهٔ بازیگران این سریال گفت: از بازیگران سریال «همچون سرو» استفاده کردم و فقط گوهر خیراندیش به بازیگران اضافه شد که نقش مادر را بازی می‌کند.

برخی عوامل سازنده سریال مادر عبارتند از تصویربردار: رضا نمازی، صدابردار: رضا کشاورز، طراح گریم: مریم شکرایی، طراح صحنه و لباس: آنیتا جواهرچی، مدیر تولید: ناصر ریحان صفت، آهنگساز: علی بیرنگ و تدوین و صداگذار: ناصر فخری./ی۲


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.