مافیای موسیقی به شدت ضربه می‌زند

قانون- رهام سبحانی گفت: شرایط برای برگزاری کنسرت هر روز دشوار می‌شود و هنرمندان ترجیح می‌دهند اجرا نروند.

سرپرست گروه موسیقی «ژوان» در گفت وگو با ایسنا،‌ مطرح کرد: شرایط اخذ مجوز و اجاره‌ی بالای سالن‌ها همیشه بر سر راه موزیسین‌ها وجود داشته و اکنون حضور نیروی انتظامی هم به آن اضافه شده است که به زعم بنده در شأن هنر موسیقی نیست.

او ادامه داد: وقتی کنسرت‌ها به راحتی لغو می‌شوند و خیلی چیزها بی حساب و کتاب شده است، دیگر انگیزه‌ای برای کار نمی‌ماند و گروه «ژوان» نیز به همین دلیل در این مدت برای کنسرت برنامه‌ریزی نکرده است.

سبحانی اظهار کرد: بنده خانه‌ی موسیقی را نیز در این زمینه مقصر می‌دانم . چرا آنها در مقابل این اتفاقات سکوت کرده‌اند؟ آنجا فقط اسمش خانه موسیقی است و تنها دوره‌هایی برای مسئولان خودش برگزار می‌کند اما در برابر ضایع شدن حقوق هنرمندان بیانیه‌ای از سوی این صنف ارائه نمی‌شود.

این هنرمند عرصه‌ی موسیقی در بخش دیگری از صحبت‌هایش مطرح کرد: گاهی یک کنسرت در شهرستان را به خاطر یک مصاحبه مطبوعاتی لغو می‌کنند. وقتی کسی برای یک موزیسین ذره‌ای احترام قائل نیست‌، دیگر ارزش ندارد بخواهم در این فضا کار کنم.

سبحانی معتقد است:‌در چنین فضایی موزیسین‌ها خودشان مقصر هستند. اگر حداقل ۵۰ نفر از آنها حدود شش ماه کنسرت برگزار نکنند، قطعا انعکاس خواهد داشت. موزیسین‌ها چند چیز ساده می‌خواهند‌، اینکه روند مجوزشان به جای ۴ ماه‌، ۴ هفته طول بکشد که فکر نمی‌کنم این خواسته زیادی باشد.

سرپرست گروه «ژوان» با اشاره به اجاره بهای بالای سالن‌های برگزاری کنسرت، تصریح کرد:‌ در چنین شرایطی باید قیمت بلیت‌ها افزایش پیدا کند، اما مردم در چنین شرایط اقتصادی چگونه به کنسرت بیایند؟

او همچنین اظهار کرد:‌ با این حال هنوز جای خوشحالی وجود دارد که مکانی مثل حوزه هنری ما را حمایت می‌کند و مسئولانش انسان‌های روشنی هستند.

رهام سبحانی همچنین بخشی از سخت بودن شرایط را به دلیل وجود مافیای موسیقی دانست که به شدت به موسیقی کشور ضربه زده است.


پایگاه خبری رسانه قانون

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.