مالکی: ارتش و نیروهای مسلح درگیر “تروریسم سیاسی” نشوند

۱۸م دیماه ،

aljazeera5-19.jpeg

نخست‌وزیر عراق در روز ارتش وحدت کشور و عدم دخالت ارتش و نیروهای مسلح در بحران سیاسی کنونی را خواستار شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، به نقل از شبکه المیادین، نوری المالکی، نخست وزیر عراق امروز(یکشنبه) در مراسم روز ارتش عراق در جمع نظامیان این کشور گفت: کسانی که به وعده‌های خارجیان دلبسته‌اند یقینا در اشتباه می باشند چراکه امید بستن به خارجی‌ها کشور را به سوی نابودی پیش می‌برد.

وی گفت:‌ اگر با هم متحد نباشیم و مسائل عراق در داخل کشور حل و فصل نشود نه عزتی برای کشورباقی خواهد ماند و نه آزادی که بشود از آن سخن گفت.

نخست‌وزیر عراق ادامه داد: اگر در بدیهی‌ترین مسائل کشور از جمله مسائل امنیتی با هم به توافق نرسیم چگونه می‌توان انتظار داشت که کشوری امن و قوی داشته باشیم. اگر سیاست خارجی ما با مواضع دولت مغایرت داشته باشد، چگونه می‌خواهید شاهد عراقی مستقل و توانمند باشیم.

وی گفت: اختلاف طبیعی است اما اگر این اختلاف‌ها به خارج از عراق کشیده شود دور از ذهن نیست که همگان پیامد‌های آن را دیده و کشور به سوی آشوب و ناامنی سوق داده شود.

المالکی از ارتش و نیروهای مسلح این کشور خواست تا همچنان در بحران سیاسی بی‌طرف بمانند و درگیر”تروریسم سیاسی” نشوند.

نخست‌وزیر عراق تاکید کرد: ارتش و نیروهای نظامی عراق نباید از تهدیدها بترسند و همانگونه که تاکنون هیچ یک از آنها به بحران سیاسی وارد نشده‌اند بی‌طرف بمانند و با قدرت از کشور و ملت دفاع کنند.

المالکی در پایان گفت: باید به شهروندان عراقی و آزادی و کرامت آنها احترام گذاشت و من ازهمه ملت عراق می‌خواهم تا در خصوص بحران کنونی کشور آگاهی خود را حفظ کنند و بدانند که اکنون در ترازوی آزمایش قرار دارند.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.