ماهواره‌ای برای شناسایی سیاره های ابر زمین

سازمان فضایی اروپا در سال ۲۰۱۷ ماهواره ای برای مطالعه سیاره‌های ابر زمین و سایر سیاره های بزرگ که درحال حرکت دور ستاره های نزدیک بوده، پرتاب خواهد کرد.

براساس اعلام مقامات سازمان فضایی اروپا، ماهواره “توصیف ویژگیهای سیاره های خارج منظومه های شمسی ” که به طور مخفف از آن با عنوان “کئوپس” یاد می شود دور مدار زمین با ارتفاع ۸۰۰ کیلومتری حرکت می کند و سیاره های جدید خارج منظومه شمسی را جستجو می کند که نزدیک ستاره های روشن اطراف حرکت می کنند.

آلوارو گیمنز کانت مدیر بخش اکتشاف علمی و رباتی سازمان فضایی اروپا طی بیانیه ای اظهار داشت: این ماهواره با تمرکز بر ستاره های میزبان فرا منظومه شمسی می تواند مطالعات تطبیقی از سیارات با زمین انجام دهد و این مطالعات از چنان دقتی برخوردار خواهد بود که از روی زمین امکان پذیر نیست.

بررسیهای بسیار دقیق ماهواه کئوپس به دانشمندان کمک می کند که عبور سیاره ای را از مقابل یک ستاره تشخیص دهند. این مشاهدات می تواند ظرفیت اندازه گیری های دقیقی برای سیارات خارج از منظومه شمسی فراهم کند و سرنخهایی درباره ساختار داخلی آنها ارائه کند.

مقامات سازمان فضایی اروپا اظهار داشتند که این مأموریت حدود ۳ سال و نیم ادامه دارد و با هدف بهبود درک آنها از شکل گیری سیاره های بیگانه سیاره های ابر زمین و سیاره های هم اندازه نپتون اجرایی می شود.

این مأموریت با هدف شناسایی سیاره هایی با اتمسفرهای قابل توجه انجام می شود.

این مأموریت از ۲۶ پیشنهاد مختلف از سوی سازمان فضایی اروپا در طرح مأموریتهای کوچک در ماه مارس انتخاب شده است. این نخستین برنامه علمی کلاس جدید برای مأموریتهای فضایی سازمان فضایی اروپا است.

از سال ۱۹۹۲ تاکنون ستاره شناسان بیش از ۸۰۰ سیاره بیگانه را با روشهای مختلف و استفاده از تلسکوپهای زمینی و فضایی شناسایی کرده اند.

داغ کن - کلوب دات کام ارسال به کلوب


Latest news from our site
بازنشر: ممتازنیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.