ما جای موش ها را تنگ کرده ایم یا موش ها جای ما را؟/نظر کاربران خبرآنلاین درباره یک عکس

یکی از کاربران خبرآنلاین برای عکس موشی که تمام قد به دوربین نگاه می کند، نوشته است: “از یک دید دیگر بخواهید نگاه کنید، این موش ها همیشه بوده اند و این ها هم همان حیواناتی هستند که اگر در طبیعت باشند خوش رنگ و بامزه به نظر میرسند. مشکل ما انسان هاست که قاعده طبیعت را به هم زده ایم، جمعیت مان ظرف مدت کوتاهی به ۷ میلیارد رسانیده ایم و شهرهای کثیف و دود آلود را به وجود آوردیم، هم خودمان را اسیر کردیم و هم این حیوان زبان بسته که کارش خوردن میوه و هویچ در جنگل و مرتع بود را اسیر کردیم. همین ایران را نیگاه کنید. چطور جمعیت ۱۵ میلیونی یکدفعه شد ۳۵ و حالا ۸۰ میلیون. چطور تهران ۵۰۰ هزار نفری شد ۸ میلیون نفر که همه در خانه های نقلی ۱۰۰ متری و در چندین طبقه بالا و پایین همدیگر زندگی میکنند. مشکل این موش کثیف نیست. مشکل ما انسان ها هستیم که نتوانستیم با طبیعت هماهنگ شویم.”

کاربری هم نوشته: “مشکل این موش نیست. مشکل انسان های جاه طلبی هستند که ۷ میلیونشان در یک شهر با ابعاد ۲۰ در ۲۰ کیلومتر جمع شده اند. تراکم جمعیتی تهران به ۱۰۰۰۰ نفر در هر کیلومتر مربع میرسد. مشکل مردم کشوری هستند که میخواهند طی ۱۰۰ سال جمعیتشان را از ۲۵ میلیون نفر به ۱۵۰ میلیون نفر برسانند.”
و همچنین: “عرض کنم این موشها که تصاویرش را فرستادین به علت اینکه از سرزمین وخاستگاه خود به علت دخالت بشریت درزندگی واکوسیستم به سوی شهرها ویا ازکشوری به کشور دیگر رانده شدند همانند سوسک که هرروز از سر وکول ما بالا میروند. بنده یک طرحی برای نابود سازی انها دارم که استفاده از خود موش علیه جنس خودش با استفاده از تغذیه آب.”

اما مخاطبی با جدیت درباره مبارزه با موش ها نوشته: “به شرطی میتوانید یک موش را با سم از پای در آورید که بعد از خوردن سم به هیچ عنوان دسترسی به خوردن آب نداشته باشد. در غیر این صورت سم هیچ تاثیری ندارد. راهکار دوم هم می شود با تفنگ های بادی مورد اسابت گلوله قرار دهید. راهکار سوم اینه که از تله موش های بسیار قوی استفاده شود چون تله موش های معمولی حریف نیستند. چهارمین راهکار اینه که از چسپ موش استفاده شود که این راهکار مقولانه بنظر می رسد. جدیدا تله موش های برقی ساخته شده که می تواند با برق گرفتی آن ها را به هلاکت برساند. در دنیا راه کاری زیادی برای از بین برد موش ها وجود ندارد. موش ها عامل بسیاری از بیماری ها نظیر طاعون ، تیفوس لپتوسپیروزیس ، حصبه ، یرسینیوزیس توکسوپلاسموزیس تب راجعه، تولارمی، سالک و غیره میباشد…”

و همچنین: “به نظر من اول باید به تمیزی شهرمون بیشتر توجه کنیم تا کشتن موشها . مثلا همین تهران .شبا تو جوی آب مولوی و شوش معتادا میخوابن و خیلی جاهای کثیف دیگه هست که انگار کثیف بودنش واسه چشما تکراری شده و تمیز موندنش هم دوامی نداره … انقدر بحث زیاده تا برسیم به موش …”

مخاطبی هم پیشنهاد نظرسنجی از موش ها دارد: “ای کاش می شد از موشها نظرسنجی کرد که بهترین کشور یا شهر برای زندگی شما کجاست شاید در این زمینه مانند زمینه های معدود دیگر اول می شدیم اما جای سوال دارد که چرا با این حجم ورود کالاهای چینی , موشها نروژی هستند ؟”

برای خواندن نظرات بیشتر، رای و پاسخ به نظرات، به این خبر مراجعه کنید.

۴۷۴۷

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.