متاسفانه در این دور مذاکرات امتیازی به دست نیاوردیم

گردآوری توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز

کد مطلب : ۱۷۰۵۰۳

متاسفانه در این دور مذاکرات امتیازی به دست نیاوردیم

محمد حسن آصفری:

متاسفانه در این دور مذاکرات امتیازی به دست نیاوردیم

ما قدم در راهی گذاشته ایم که برای غرب سرنوشت ساز خواهد بود

خبرگزاری ایمنا: عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه ما در این دور از گفتگوها امتیاز خاصی به دست نیاوردیم و تنها چیزی که به ما اثبات شد این موضوع است که غرب و آمریکا به تعهد خود در قبال ایران پایبند نیستند.

سه شنبه ۴ آذر – ۱۲:۱۸

مذاکرات ایران و ۱+۵ در حالی در وین به این دور خود پایان داد که باز هم تمدید گفتگوهای ایران و غرب در دستور کار مذاکره کنندگان قرار گرفت. ایران و غرب ۷ ماه دیگر برای رسیدن به توافق جامع و نهایی در نظر گرفتند و هر دو طرف در اظهارنظرهایشان به رسیدن به توافق نهایی زودتر از موعد تعیین شده تاکید دارند.
محمد حسن آصفری نماینده مردم اراک و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در همین ارتباط به ایمنا گفت: غرب باید بداند اگر مذاکرات هزار سال هم تمدید شود ایران دست از فعالیت های صلح آمیز هسته ای خود بر نخواهد داشت.
وی افزود: آمریکایی ها قابل اعتماد نیستند و نمی توانند با بازی سیاسی ما را از آنچه حق مسلم ماست محروم کنند. بارها از سوی سازمان بین المللی انرژی اتمی بر صلح آمیز بودن فعالیت های هسته ای ایران و تعهد کشورمان در قبال قوانین بین المللی تاکید شده است. پس چرا به دنبال بهانه جویی هستند؟
آصفری تصریح کرد: ۱۲ سال است که ایران را با تحریم های یکجانبه تهدید کردند اما نتیجه معکوس گرفتند. اگر اکنون تیم مذاکره کننده تمدید مذاکرات را پذیرفته صرفا به این دلیل است که ما همواره به دنبال شفاف سازی هستیم و چیزی برای پنهان کاری نداریم.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطر نشان کرد: من اعتقاد دارم که تمدید چندباره این مذاکرات نفعی برای ایران نخواهد داشت و تنها فرصتی برای زیاده خواهی های آمریکا فراهم می کند.
نماینده مردم اراک در ادامه ضمن اشاره به موارد مورد توافق ایران و ۱+۵ در این دور از مذاکرات گفت: متاسفانه ما در این دور از گفتگوها امتیاز خاصی به دست نیاوردیم و تنها چیزی که به ما اثبات شد این موضوع است که غرب و آمریکا به تعهد خود در قبال ایران پایبند نیستند.
وی همچنین گفت: ما قدم در راهی گذاشته ایم که برای غرب سرنوشت ساز خواهد بود همه جهان می دانند که طرفین مذاکره با ایران تا چه حد به این توافق نیازمندند. توپ در زمین آمریکاست باید دید آمریکایی ها و کنگره این کشور چقدر به شعارهای خود پایبند هستند.

Share/Save/Bookmark

– .

خبرگزاری ایمنا – آخرین عناوین سیاسی
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.