متن توافق ژنو می‌توانست بهتر از این باشد/ مذاکره ژنو مسئله محرمانه‌ای ندارد

اردیبهشت ۱۴۰۳

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه مذاکرات ژنو هیچ مسئله محرمانه‌ای ندارد، گفت:‌ متن توافق ژنو می‌توانست بهتر از این باشد.

 به گزارش خبرنگار اعزامی ممتاز نیوز، علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس که به مناسبت سالروز شانزدهم آذر روز دانشجو در دانشگاه یزد سخنرانی میَ‌کرد، گفت:‌روز دانشجو یادآور خاطره‌ای است که از ۶۰ سال پیش در تاریخ ایران به جا مانده است.  
 
وی افزود: در این سال‌های طولانی که چهار دهه از پیروزی انقلاب اسلامی می‌گذرد تمام طرح‌های بلوک شرق و غرب علیه جمهوری اسلامی ایران با شکست مواجه شده است.  
 
نماینده بروجرد در ادامه به مباحث اصلی اشاره کرد و گفت: اگر کتاب خاطرات اکبر اعتماد بنیانگذار سازمان انرژی اتمی ایران را بخوانید در آن اشاره می‌کند که ایرانی‌ها همواره با طرف‌های غربی مشکل داشتند و اعتماد به شدت پیشرفت هسته‌ای ایران را تحسین می‌کند.  
 
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه به صفر تا صد دانش هسته‌ای مسلط هستیم، اظهار داشت:‌خیلی‌ها می‌گویند چرا مسئله‌ هسته‌ای که چالش‌ برانگیز است باید پیگیری شود.  
 
بروجردی گفت: باید چاه‌های نفت به همان میزان که مصرف می‌شود از میزان ظرفیت آنها کاسته می‌شود، امروز که غربی‌ها به سمت ما دست دراز کرده‌اند، زور می‌گویند. اگر آن روزی بیاد که معادله تغییر و ما محتاج آنها شویم قابل پیش‌بینی نیست که چه بلایی سر ما خواهند آورد.  
 
وی در خصوص متن توافقنامه اخیر بیان داشت: اینکه این متن به بهترین شکل ممکن نیست در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به آن نقد داشتیم و معتقد بودیم می‌شد بهتر از این باشد و به نظر ما متن توافق ژنو به بهترین شکل ممکن نیست.
 
نماینده بروجرد با بیان اینکه هیچ مسئله‌ای در مذاکرات ژنو وجود ندارد، اظهار داشت:‌تمام اسناد  انتشار یافته و محرمانه بودن برای زمانی بود که این متن منتشر نشده بود.   
 
انتهای پیام/  


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.