مجلس لحظاتی به تشنج کشیده شد

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، در جلسه علنی بعدازظهر امروز سه شنبه، حسینی دولت آبادی در طی تذکری افزود: رزمندگان اصفهانی در دوران دفاع مقدس حضور چشمگیری در مناطق عملیاتی از جمله در استان خوزستان داشتند.

پس از تذکر نماینده شاهین شهر سیدناصر موسوی نماینده رامهرمز در مجلس خواستار تذکر آیین نامه ای نسبت به اظهارات حسینی دولت آبادی شد که در این حین غلامعلی حداد عادل با حضور در کنار صندلی ایشان وی را به آرامش دعوت کرد.

پس از آن سیدعلی موسوی جرف نماینده مردم آبادان در مجلس نسبت به سخنان حسینی دولت آبادی اعتراض کرد که جمعی از نمایندگان خواستار آرامش هر دو طرف شدند.

محمدرضا باهنر نایب رییس مجلس شورای اسلامی پس از آن که تعدادی از نمایندگان اعتراض هایی کردند گفت: دست تک تک شما را می بوسم ولی قطعا بحث هایی که مطرح شده سهوی ، لسانی بوده و بهتر است ادامه ندهید.

نماینده ارومیه اظهارکرد که در تذکر خود قصد توهین را نداشتند و نماینده شاهین شهر نیز قطعا قصد توهین نداشته اند.

نماینده تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: مساله جنگ و دفاع مقدس را اگر کسی بخواهد ارج بگذارد به فلان شهید و یا فلان منطقه نیست چرا که سانت سانت مناطق مختلف کشورمان بر چشم، قلب و گوش ما جای دارد و جدایی وجود ندارد.

باهنر افزود: برخی برادران و همکاران جملاتی را مطرح کرده اند که عمدی در آن نبوده است . هریک از رزمندگانی که در دوران دفاع مقدس در جبهه ها حضور یافتند به خاطر عزت، شرف، دین و ناموس همه مردم بوده است .

وی از نمایندگان خوزستان، اصفهان و آذربایجان خواست تا برای خاتمه یافتن موضوع صلوات محمدی پسند بفرستند.

محمد دهقان عضو هیات رییسه مجلس نیز در حین ایراد صلوات از سوی نمایندگان مجلس شورای اسلامی آنها را به آرامش دعوت می کرد تا بر روی صندلی های خود بنشینند.

گفتنی است صبح امروز نادر قاضی پور نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی در زمان رای گیری تصویب بودجه برای ساخت سالن اجلاس در اصفهان مخالف کرده بود که مورد اعتراض نمایندگان اصفهان قرار گرفت.

سیام**۱۰۵۳**۱۴۷۸ ۱۴۱۸

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۳۴۳۰۶


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.