مخالفان سودانی هرگونه ارتباط با عملیات خرابکارانه در این کشور را رد کردند

۰۳م آذر ،

aljazeera22-1.jpg

مخالفان سودانی اعلام کردند که هیچ گونه ارتباطی با عملیات خرابکارانه در این کشور که به تازگی از سوی نیروهای سودانی خنثی شد، نداشته و راهکارهای مسالمت آمیز را برای ایجاد تغییرات در کشور اتخاذ کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، فاروق ابوعیسی، رئیس اجرایی تجمع گروه‌های مخالف سودان در گفت و گو با روزنامه‌ عربستانی عکاظ عنوان داشت: تمام اشخاص متهم به دست داشتن در این عملیات از نزدیکان عمر البشیر، رئیس جمهور سودان می باشند و ما از همین جا اعلام می‌کنیم که به هیچ وجه با این عملیات ارتباطی نداریم.

وی در ادامه افزود: ما برای ایجاد تغییرات در کشور راهکارهای مسالمت آمیز مانند اعتصاب، تحصن و یا تظاهرات را انتخاب ‌کرده‌ایم.

ابوعیسی همچنین تاکید کرد: گروه‌های مخالف سودانی اجرای چنین کودتاهایی را در کشور برای تغییر نظام حاکم رد می‌کند. ما پیش‌تر نیز شاهد کودتاهای نظامی در کشور بوده‌ایم و دیدیم که هیچ نفعی برای ما نداشتند. بیشتر مسوولان سودانی از خنثی کردن عملیات خرابکارانه در این کشور که با هدف براندازی نظام عمر البشیر صورت می‌گرفت، خبر داده بودند.

به دنبال کشف این عملیات صلاح قوش، رئیس سابق سازمان اطلاعات سودان و ۱۲ مسوول دیگر در ارتش و نیروهای امنیتی سودان دستگیر شدند.

این در حالی است که احمد بلال عثمان، وزیر اطلاع رسانی سودان عنوان داشت که اتهام این اشخاص تلاش برای ایجاد آشوب در کشور است و خرطوم در معرض هیچ تلاشی برای کودتا قرار نگرفته است.

وی در ادامه افزود: این اشخاص تلاش می‌کردند تا شایعاتی در خصوص شرایط بد جسمانی عمر البشیر با هدف ایجاد آشوب در کشور منتشر کنند، اما ناکام ماندند. نتایج انجام تحقیقات از متهمان در آینده اعلام خواهد شد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.