مخالفت آیت‌الله مکارم با مکالمه تصویری رایتل

۱۵ام بهمن ،

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی به استفتایی در مورد مکالمه تصویری رایتل پاسخ دادند.
به گزارش موبنا آیت الله مکارم شیرازی از مراجع تقلید در پاسخ استفتائی در مورد استفاده از مکالمه تصویری که تازها توسط یکی از اپراتورهای تلفن همراه ارائه می گردد گفته است:
“به یقین مفاسد این کار از فوائد آن بیشتر است و منشأ مفاسد تازهی در جامعه ما که متاسفانه درگیر مفاسد مختلفی است خواهد شد و با توجه به اینکه ضرورتی برای اصل این کار نیست بنابر این شرکت‌های خصوصی و دولتی باید از آن اجتناب کنند. “
بر اساس این گزارش این در حالیست که پیش از این نیز بعضی از اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در مورد عدم رعایت شئونات اسلامی در مکالمات تصویری اپراتور تازه تلفن همراه (رایتل) و بحث رعایت محرم و نامحرم به ابراز نگرانی پرداخته بودند که روابط عمومی این شرکت نیز در پاسخ گفته بود: رعایت مسائل فرهنگی از ابتدا دغدغه خود این اپراتور هم بوده است.
شاهین آرپناهی – مدیر کل برند و ارتباطات رایتل اظهار کرد:‌ دغدغه‌ای که دوستان در مجلس دربارهٔ آن صحبت کرده‌اند، دغدغه‌ای است که می‌توان آن را در ارتباط با هر فن‌آوری تازهی که وارد بازار می‌شود احساس کرد.
وی در ادامه افزود: منطقی به نظر نمی‌رسد که فردی در برابر خود تکنولوژی‌های تازه موضع‌گیری داشته باشد و برداشت ما هم از صحبت های انتشار یافته مطلقا چنین نیست اما به هر حال اشخاص ممکن است برداشت‌های متفاوت و گاه دغدغه‌هایی در نحوه به‌کارگیری و استفاده صحیح از این فن‌آوری‌ها داشته باشند. مدیر کل برند رایتل همچنین عنوان کرد: در ارتباط با فن‌آوری‌های نوین همواره می‌توان دو نوع برخورد به کار گرفت که یکی از این برخوردها برخورد سلبی است و آن که بگوییم به سبب آن‌که ممکن است از این موارد استفاده نادرستی صورت بگیرد، دسترسی به آن‌ها را محدود کنیم.
وی ادامه داد: اما می‌توان برای استفاده از تمامی تکنولوژی‌ها بحث فرهنگ‌سازی را نیز پیش گرفت.
وی با اشاره به صحبت‌های مقام معظم رهبری یادآور شد: همان طور که ایشان هم اشاره کردند می‌توان پیوست فرهنگی را مورد توجه قرار داد و ما نیز به همین سمت حرکت می‌کنیم. آرپناهی در عین حال گفت: ما در رایتل سعی کرده‌ایم که به سهم خود در تبیین پیوست فرهنگی تلاش کرده باشیم و از اول موضوعات فرهنگی یکی از دغدغه‌های مهم خود ما هم بود و به همین سبب سعی کردیم همواره در این زمینه اطلاع‌رسانی کنیم و اکنون حتی تبلیغات ما هم به مباحث فرهنگی و اخلاقی توجه ویژه‌ای داشته است.


iTanalyze.ir
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.