مدل‌های دیزلی سری ۳ و ۵ مجهز به بسته قدرتمند M

 مدل‌های دیزلی سری 3 و 5 مجهز به بسته قدرتمند M

مدل‌های دیزلی سری ۳ و ۵ مجهز به بسته قدرتمند M

اتوآنلاین : بی.ام.و اعلام کرده است که مدل‌های سری‌‌های ۱، ۳ و ۵ مجهز به موتور ۴ سیلندر دیزلی، قابلیت ارتقا به عملکردی قدرتمندتر را دارند.

به گزارش «اتوآنلاین» بسته قدرتی M قرار است در نمایشگاه پاریس ۲۰۱۲ که از فردا افتتاح می‌شود، به طور رسمی معرفی شود. این بسته ارتقاهای نرم‌افزاری و سخت‌افزاری قابل‌توجهی را به موتور ۲ لیتری دیزلی در هر سه نسخه ۱۲۰d، ۳۲۰d و ۵۲۰d اضافه خواهد کرد.
این بسته که از اینترکولر بزرگ‌تر و ECU تقویت‌شده‌ای بهره ‌می‌برد، قدرت ۱۸۰ اسب بخاری خودرو را به نزدیک ۲۰۰ اسب بخار (به طور دقیق : ۱۹۷ اسب بخار) خواهد رساند. گشتاور خودرو نیز از ۳۸۰ نیوتن‌متر به ۴۲۰ ‌نیوتن‌متر افزایش پیدا خواهد کرد. صفرتا صد این خودروها نیز در هر سه نسخه، کاهش یک ثانیه‌ای خواهد داشت. این بسته البته تاثیری در مصرف سوخت ترکیبی خودرو ندارد.
اسکات کراکر، مدیر شعبه بی.ام.و در استرالیا گفته است که قیمت دقیق این بسته فعلا منتشر نخواهد شد اما می‌توان روی عددی مثل دو هزار دلار فکر کرد. بی.ام.و گفته است که این بسته در آینده برای موتورهای ۴ سیلندر بنزینی نیز عرضه خواهد شد.
در کنار خودروهای مجهز به این بسته قدرتی جدید، مدل سدان ۳۳۵i نیز از بی.ام.و حضور خواهد داشت. این مدل نیز از تجهیزات زیادی از برنامه عملکرد M بهره می‌برد.
این مدل ، مدل‌های اسپرت M است، جذابیت زیادی دارد. چرخ‌های ۲۰ اینچی آن آلیاژی هستند و فنربندی و بسته موتورهای آن به پک عملکردی M مجهز است. بال عقب خودرو زیبا است و جلوپنجره مشکی آن، یادآور همیشگی مدل‌های بی.ام.و است.
اتاقک خودرو نیز از ویژگی‌های مخصوص به خودش بهره می‌برد. فرمان رانندگی خودر از سری M انتخاب شده است. در قسمت بالایی این فرمان یک صفحه OLED قرار دارد که اطلاعات ضروری مثل سوخت و دمای آب و… را نشان می‌دهد. پدال‌های آهنی خودرو ضدزنگ هستند.
کراکر گفت که تقریبا تمام تجهیزات، ویژگی‌ها و تکنولوژی‌های بسته‌های M برای نسخه‌های دیزلی سری ۱، ۳ و ۵ در دسترس خواهد بود.
بی.ام.و در پاریس همچنان نسخه ۱۱۴d جدید را معرفی خواهد کرد. این نسخه، مدل تمام دیزلی هاچ‌بک در خط تولید بی.ام.و است. این نسخه توسط یک موتور ۱٫۶ لیتری ۴ سیلندر دیزلی تغذیه خواهد شد. فدرت خروجی خودرو ۹۵ اسب بخار و گشتاور آن ۲۳۵ نیوتن‌متر اعلام شده است. مصرف آن نیز در هر ۱۰۰ کیلومتر، ۴٫۱ تا ۴٫۳ لیتر است و صفر تا صد آن ۱۲٫۲ ثانیه طول می‌کشد.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.