مدیون تلاش‌های موسس حوزه علمیه قم هستیم

آیت‌الله نوری‌همدانی:

خبرگزاری پانا:آیت‌الله نوری‌همدانی با اشاره به تلاش‌های موسس حوزه علمیه قم، گفت: همه ما مدیون آیت‌الله حاج شیخ عبدالکریم حائری به خاطر تاسیس حوزه علمیه ، هستیم.

به گزارش سرویس دین و اندیشه پانا، این مرجع تقلید، امروز۱۹ مهر در آغاز درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد با بیان ویژگی های علمای اسلام، اظهارداشت: عالم خوب، عالمی است که علاوه بر یادگیری علوم ، آنها را با توجه به موقعیت های زمانی به کار بندد.

وی افزود: شناخت زمان و به کار بستن علم با توجه به روایاتی که بر شناخت حوادث زمان گذشته نیز تاکید دارند، بسیار ضروری به نظر می‌رسد.

این مرجع تقلید تصریح کرد: علما وروحانیون با مطالعه نقشه هایی که دشمنان اسلام در طول تاریخ برای نابودی تشیع کشیدند و آگاهی از زمان خود هرگزدچار اشتباه نخواهد شد .

آیت الله نوری همدانی در ادامه با اشاره  به خدمات  و روزآمدی آیت‌الله شیخ عبدالکریم حائری، افزود: همه ما مدیون زحمات موسس حوزه علمیه قم  هستیم .

وی ادامه داد: در سفری که رضاخان به ترکیه داشتند ، ارمغان سفر خود را کشف حجاب که از آتاترک فراگرفته بود را به ایران آوردند، در آن زمان حضرت آیت الله شیخ عبدالکریم حائری با شناخت و موقعیت زمان در یک تلگرافی از این کار رضا خان انتقاد کردند.

این مرجع تقلید افزود: در زمانی که آیت الله حائری، رضا خان را مورد اتنقاد قرار دادند، وی یک شخص قلدر و دست نشانده آمریکا و انگلیس بود.

معظم له با بیان این که خیلی از علمای قم درخواست حکم جهاد از موسس حوزه علمیه را داشت؛ تصریح کرد: آیت الله حائری شیرازی در جواب علما مبنی برحکم جهاد بیان داشتند باید «همانند زمان شهادت امام حسین (ع) که برای حفظ دین جانفشانی کردند، ما هم باید با حفظ حوزه علمیه، زحمات حضرت  امام خمینی (ره) و دیگران را تضمین کنیم».


آخرین اخبار

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.