مذاکرات راهبردی چین و ژاپن

دوشنبه ۲۲ خرداد – ۱۰:۵۵:۰۹ ق.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
بزرگنمایی:  

خبرگزاری آریا- مقامات چین و ژاپن امروز دوشنبه مذاکرات راهبردی خود را با هدف بحث و تبادل نظر درباره مسائل دوجانبه و منطقه ای برگزار کردند.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از واحد برون مرزی، این مذاکرات یک روزه با حضور کنیچیرو ساسایی معاون وزیر امور خارجه ژاپن و ژانگ ژیجون همتای چینی وی در توکیو برگزار شد.
خبرگزاری کیودو از توکیو گزارش داد این سیزدهمین مذاکرات راهبردی مقامات چین و ژاپن است که امسال همزمان با چهلمین سالروز عادی سازی روابط دیپلماتیک دو کشور برگزار شد اما روابط دو کشور هنوز هم در برخی زمینه ها حساس باقی مانده است.
اکنون نگرانی چین این است که دیدار رهبران سیاسی ژاپن از معبد یاسو و اقدامات یکجانبه توکیو در استخراج منابع گاز دریای شرقی بار دیگر باعث تیرگی روابط شود.
رهبران چین همواره ازدیدار مقامات سیاسی ژاپن از معبد یاسو به عنوان مانعی جدید در بهبود روابط دوکشور یاد کرده اند و بارها ابراز امیدواری کرده اند که موضوع دیدار رهبران ژاپن از این معبد، ادامه نیابد. معبد یاسو سال ۱۸۶۹میلادی توسط امپراتور «میجی» به منظور گرامیداشت یاد کسانی که در جنگ های داخلی و خارجی کشته شدند، ایجاد شد، اما کشورهای چین، کره و برخی کشورهای آسیایی اعتقاد دارند که در این معبد لوح جنایتکاران درجه یک جنگی ژاپن نگهداری و به آن احترام می شود.
 

کد خبر: ۲۰۱۲۰۶۱۱۱۰۵۵۰۹۵۳۱


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.