مذاکره با آمریکا هیچ‌گاه میسر نمی‌شود

۲۰م آذر ،

یک کارشناس مسائل آمریکا با اشاره به اهداف خصمانه آمریکا علیه ایران گفت: غارت منابع ملی کشورمان، حمایت از نهادهای امنیتی اطلاعاتی ساواک و مبارزه علیه انقلاب اسلامی از جله اهداف خصمانه آمریکا علیه کشورمان است که روابط این دو کشور را دارای پیچیدگی‌های بسیاری کرده که مذاکره طرفین هیچ‌گاه امکان‌پذیر نخواهد بود.

فواد ایزدی در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران  با اشاره به پیشنهاد دولتمردان آمریکایی برای مذاکره با ایران گفت: مذاکره ابزاری است میان ابزارهای متعددی که در روابط بین‌المللی وجود داشته و برای پیشبرد اهداف کشورها به کار برده می‌شود.

وی تصریح کرد: بدون شک هر کشوری برای پیشبرد منافع خود وارد مذاکره و تعامل با کشور دیگر می گردد و اگر در این مذاکرات منافع خود را تامین شده نبیند، میز مذاکره را ترک خواهد کرد.

ایزدی با تاکید بر تاریخچه ای که در روابط ایران و آمریکا وجود دارد، افزود: به سبب فعالیت‌های منفی دولت آمریکا در برخورد با ایران از جمله غارت منابع ملی، حمایت از نهادهای امنیتی اطلاعاتی ساواک و مبارزه علیه انقلاب اسلامی، روابط این دو کشور را دارای پیچیدگی‌های بسیاری کرده است که با توجه به اهداف خصمانه آمریکا علیه کشورمان روابط با این کشور هیچ‌گاه میسر نخواهد شد.

این کارشناس مسائل آمریکا در پایان خاطر نشان کرد: با وجود این که وحشیانه ترین تحریم‌ها در سال‌های اخیر بر جمهوری اسلامی ایران وارد شده، اما ملت ایران همواره نگاهی روبه جلو داشته و تحریم‌ها را تبدیل به فرصت کرده است و همواره پس از انقلاب اسلامی تمامی دولتمردان ایرانی به دنبال تعامل و کاهش تنش با آمریکا بودند در حالی که از طرف مقابل هیچ پاسخ مثبتی دریافت نکردند و دولتمردان آمریکایی تنها به دنبال اهداف خصمانه خود می باشند.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.