مراسم هفتم شهادت اباعبدالله الحسین(ع) از تئاتر شهر تا تالار وحدت

۱۱م آذر ،

به همت معاونت هنری ارشاد و با حضور هنرمندان برگزار شد

مراسم هفتم شهادت اباعبدالله الحسین(ع) به همت معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور جمعی از هنرمندان و مدیران وزارت ارشاد اسلامی‌ از تئاتر شهر تا تالار وحدت برگزار شد.

به گزارش خبرنگار هنرآنلاین، صبح امروز ۱۱ آذر خورشیدی مصادف با ۱۶ محرم ۱۴۳۴ هجری قمری هیئت عزاداری هنرمندان معاونت هنری وزارت ارشاد اقدام به برگزاری مراسم سینه زنی و مدیحه سرایی کردند. این مراسم که با حضور معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد از محوطه خارجی تئاتر شهر آغاز و با راهپیمایی به سوی تالار وحدت ادامه پیدا کرد.

هیئت سینه زنی که از تئاتر شهر به سمت تالار وحدت حرکت می کرد در مسیر با استقبال مردم روبه رو شد. این هیئت پس از رسیدن به تالار وحدت مراسمی پر شور را در سوگ سالار شهیدان برگزار کرد. همچنین گروهی از هنرمندان جنوبی در پایان مراسم سینه زنی به اجرای برنامه پرداختند، این گروه ریتم هایی از موسیقی جنوب را که ویژه ماه محرم می باشند را برای عزاداران نواختند.

پایان بخش این مراسم نیز برگزاری زیارت عاشورا در نمازخانه معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بود. نکته مهم در این مراسم حضور پر شور هنرمندان جوان در کنار پیشکسوتان عرصه هنر بود.

هنرمندان مختلفی مانند نادر مرتضی پور رهبر ارکستر سمفونیک تهران، رازمیک اوهاریان رهبر گروه کر دفتر موسیقی، محمد گلریز خواننده موسیقی و مسعود دلخواه کارگردان تئاتر در این مراسم حضور داشتند. همچنین جمع کثیری هنرمندان جوان و اعضای ارکستر سمفونیک تهران و گروه کر دفتر موسیقی در این مراسم شرکت کرده بودند.

انتهای پیام / ۴۲
 


آخرین خبرها
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.